مشکلات مجتمع تجریشی باقرشهر بررسی شد

محسن شوکتی ‘اظهار داشت: در پی شکایت مردمی از سوی ساکنین منطقه باقرشهر در خصوص ایجاد مزاحمت و آلودگی هوا بر اثر ذوب ضایعات مواد پلاستیکی در مجتمع تجریشی، تیم کارشناسی این اداره طی بازدید از این مجتمع نسبت به بررسی موضوع اقدامات لازم به عمل آورد.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع مشتمل بر500 واحد فعال صنفی در زمینه تراشکاری و تولید پلاستیک است، افزود: از جمله مشکلات زیست محیطی این مجتمع دپوی غیراصولی پسماندها است و این اداره ضمن طرح موضوع درکارگروه پسماند شهرستان ری موضوع را از طریق شهرداری باقرشهر و هیت مدیره این مجتمع در دست پیگیری قرار داد.

شوکتی تصریح کرد: در این بازدید تعداد سه واحد غیرمجاز بازیافت پلاستیک در ضلع جنوبی و درمحوطه بیرونی مجتمع شناسایی شد و موضوع جهت طرح در کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداریها به شهرداری باقرشهر اعلام شد.

وی همچنین در خصوص دستگیری سه گروه شکارچی غیرمجاز در محدوده دریاچه عشق آباد اظهارداشت: ماموران یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان تهران هفته گذشته ضمن گشت و پایش در حوزه استحفاظی استان تهران در محدوده دریاچه عشق آباد شهرستان ری به سه گروه شکارچی که مبادرت به شکارغیرقانونی تعدادی کبوتر، قمری و فاخته کرده بودند، برخورد کردند.

شوکتی با اشاره به اینکه ماموران این یگان موفق به دستگیری این شکارچیان غیرمجاز شدند افزود: از این شکارچیان پنج قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی کشف و ضبط و متخلفان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری ضمن تاکید بر اینکه تاکنون هیچگونه مجوزی برای شکار پرندگان و یا پستانداران از سوی یگان حفاظت محیط زیست در این منطقه صادر نشده، خاطرنشان کرد: اطراف دریاچه عشق آباد از نظر گردشگری از موقعیت مناسبی برخوردار است و درفصل پاییز و زمستان انواع پرندگان آبزی برای گذراندن این فصل با این منطقه مهاجرت می کنند و فضای دلنشین را ایجاد می کنند.

وی تاکید کرد: به دلیل ناامن شدن این منطقه شکارچیان به هیچ وجه حق ورود به این منطقه را ندارند و در صورت تخلف بر طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد و سلاح های آنان ضبط می شود وعلاوه برپرداخت جریمه تا یک مدتی نیز اجازه شکار به آنان داده نمی شود .

باقرشهربررسیتجریشیشدشهرریمجتمعمشکلات
نظرات (0)
Add Comment