معاون استاندار تهران: تدوین برنامه‌های مختلف‌ برای تسهیل در امور مردم قبله تهران

 

راگا نیوز: معاون استاندار تهران گفت: با وجود کمبود اعتبارات فرمانداری ری برنامه‌های مختلفی در راستای تسهیل امور مردم ری پیش‌بینی شده است.

 امیر حسین باقر نژاد بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید حوزه قضایی بخش خاوران شهرستان ری ساختمان جدید دادگاه خاوران را هدیه‌ای به مردم شریف قیامدشت دانست و گفت: فرمانداری شهرستان ری با وجود کمبود اعتبارات برنامه‌های مختلفی را در راستای آسان‌سازی امورات مردم تدوین کرده است.

معاون استاندار تهران، قیامدشت را بافتی ارزشی و با همیت خواند و تاکید کرد: بخش خاوران با وجود تعدد ترکیب جمعیتی بافتی شایسته و با همیت دارد که این مهم ریشه در آموزه‌های فرهنگی و اسلامی ما دارد.

فرماندار ویژه شهرستان ری ابراز امیدواری کرد بخش خاوران مسیر رشد و شکوفایی خود را به سرعت بپیماید.

امام جمعه قیامدشت در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مجریان احداث ساختمان جدید قضایی بخش خاوران عنوان کرد: قضاوت امر مهم و اساسی است و حکم بین مردم امری مقدس و الهی است و باید بر اساس عدالت صورت بگیرد و اگر چیزی جزء این باشد از روی هوای نفس است.

حجت‌الاسلام حسین امیری با اشاره به اینکه امورات دادگاه خاوران توسط یک قاضی پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم پرونده‌های وارد حضور دو قاضی دیگر در این دادگاه نیاز است که امیدواریم به ‌زودی تحقق یابد.

رضا رستمی رئیس دادگاه بخش خاوران در ابتدای این مراسم گزارشی از احداث ساختمان جدید حوزه قضا این بخش ارائه داد.

افتتاح ساختمان جدید حوزه قضایی بخش خاوران شهرستان ری با حضور خانواده معظم شهدا، سید علیرضا آوایی رئیس کل دادگستری استان تهران، امیر حسین باقرنژاد معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، مسئولان دستگاه قضا شهرستان ری، بخشدار خاوران و جمعی از مسئولان ری برگزار شد.

هیئت وزیران در بهمن ماه سال 88 با ایجاد بخش خاوران به مرکزیت قیامدشت موافقت کرد که شهرستان ری متشکل از چهار بخش مرکزی ری، کهریزک، فشافویه و خاوران باشد.

پس از این‌که خاوران به مرکزیت قیامدشت به بخش تبدیل شد، روستاهای توتک، سنگ‌تراشان، چلقز، لپه زنگ، قاسم آباد تهرانچی، عباس‌آباد علاقبند و محمود‌آباد از بخش مرکزی منفک و به بخشداری خاوران الحاق شدند.

بخش خاوران در مسیر جاده خاوران قرار دارد و بر اساس آخرین سرشماری حدود 40 هزار نفر جمعیت دارد.

قیامدشت در حال حاضر جزو حریم شهرداری تهران و زیر پوشش شهرداری ناحیه 7 منطقه 15 تهران قرار دارد و روستاهای بخش خاوران و بخشی دیگر از این منطقه زیر پوشش خدمات بخشداری قرار دارند.

شهرک‌های صنعتی خاوران، خاور، توتک، مجامع صنعتی و سنگتراش با حدود 6 هزار و 700 واحد صنعتی و تولیدی و تردد 14 هزار دانشجو و مسافر، جمعیت متغیر این منطقه را به بیش از 60 هزار نفر می‌رساند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment