معاون استاندار تهران: شوراهای اسلامی نقش مهمی در ایجاد همدلی و همزبانی بین ملت و دولت دارند

 به گزارش  راگانیوز به نقل ازروابط عمومی فرمانداری ری”هدایت الله جمالی پور”معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در دیدار اعضای شوراهای اسلامی شهرهای باقرشهر، حسن آباد و بخش مرکزی ری ضمن تبریک نهم اردیبهشت روز ملی شورای اسلامی، اعضای شوراهای اسلامی را مجموعه ای پویا و فعال و برگرفته از عناصر نخبه و خدومی دانست که با اندوخته های خود با تدبیر و مدیریت مناسب در راه تعالی مسیر توسعه و پیشرفت کشور قدم بر می دارند.

جمالی پور با اشاره به این موضوع که نگاه دولت یازدهم بر این است در فرایند خدمات رسانی به جامعه باید از ظرفیت مردم بهره جست اظهار داشت: شورای اسلامی شهرها بستر مناسبی است تا دولت اداره بخش مهمی از امور جامعه و انجام خدمت رسانی را در مسیر و چارچوب قانون به مردم واگذار نماید.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: این نهاد باارزش در کنار دستگاه حاکمیتی می تواند به عنوان یک مشاور عالی نقش موثری در ایجاد اعتماد بین مردم و دولت ایفاء نموده و با همدلی و همزبانی مشکلات موجود در کشور را با سهولت و سرعت بیشتری برطرف نماید.

وی با اشاره به اهمیت آراء مردم به اعضای شورای اسلامی و تاکید بر پاسداشت از این امانت ملی توسط اعضاء تصریح نمود: اعضای شورای اسلامی باید با عملکرد خوب خود و با تعامل و همکاری با نهادهای اجرایی موجبات رضایت مردم را فراهم نمایند و باعث اقتدار روزافزون شورای اسلامی شهرها شوند.

وی افزود:  شورای اسلامی شهرها به عنوان یک پارلمان محلی نقش بسزایی در توسعه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی شهرها و به تبع آن کشور ایفاء می کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به تعداد شوراهای موجود در شهرستان گفت: شهرستان ری دارای سه شورای شهر در شهرهای باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و پنج شورای بخش می باشد که در کنار شوراهای روستایی به مردم شهرستان خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: نمایندگان شوراهای اسلامی شهرها و بخش ها ، شورای شهرستان را تشکیل می دهند که با تعامل و همکاری خوبی در حوزه خدمت رسانی به مردم فعالیت می کنند.

هدایت الله جمالی پور در پایان با اشاره به مصوبه قانونی مجلس شورای اسلامی و تاکید وزیر کشور و دستور استاندار تهران خطاب به شورای اسلامی شهر تهران اذعان نمود: انتظار می رود تا این شورا با عنایت و اجرای قانون اساسی کشور از عنوان کامل “شورای شهرتهران ، ری و تجریش” استفاده کرده نام “ری” را به عنوان این شورا اضافه نموده تا با هم افزایی شرایط جدید همکاری و تعامل بین فرمانداری و دستگاه های اجرایی شهرستان و اعضای شورای شهر تهران فراهم شود.

استانداراسلامیایجادبینتهراندارنددردولتشهرریشوراهایمعاونملتمهمینقشهمدلیهمزبانیو
نظرات (0)
Add Comment