معاون امور بین‌الملل آستان حضرت عبدالعظیم (ع): تفکر آیت‌الله تهرانی در کالبد علمای اسلام زنده است

 

راگا نیوز: معاون امور بین‌الملل آستان حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: امیرالمومنین (ع) می‌فرماید «عالم همیشه زنده است حتی اگر از دنیا رفته باشد»، بر اساس مشیت الهی کالبد آیت‌الله تهرانی به عالم دیگری منتقل شده اما تفکر وی زنده است.
 

 ‌به گزارش راگا نیوزعباس سلیمی در گفت‌و‌گو با  فارس در ارتباط با ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مجتبی تهرانی اظهار داشت: ‌حقیقت این است که مُعَرِفْ باید نسبت به مُعَرَف اولی باشد، انسان زمانی که می‌خواهد در ارتباط با چیزی سخن بگوید باید نسبت به آن مورد سزاوارتر باشد، از این باب من فاقد صلاحیت صحبت در مورد آیت‌الله تهرانی هستم اما از آنجایی که سخن گفتن در ارتباط با علما و بزرگان از باب تهذیب شعائر الهی است در مورد ایشان چند نکته‌ای را یادآور می‌شویم.

معاون روابط عمومی و بین‌الملل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) گفت: در روایت آمده است که علما، امنای اهل زمین هستند، پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «علمای امت من از پیامبران بنی‌اسرائیل برتر هستند.

درست است که با از دست دادن آیت‌الله تهرانی، استاد بزرگ اخلاق و عالم ربانی ثلمه‌ای به اسلام وارد شده است، اما امام علی (ع) می‌فرمایند «عالم همیشه زنده است حتی اگر از دنیا رفته باشد و جاهل همیشه مرده است حتی اگر زنده باشد».

خادم‌القرآن افزود: نتیجه می‌گیریم که آیت‌الله تهرانی زنده است، تفکر و اندیشه او، اخلاص او، شاگردان بزرگواری که از مکتب درس ایشان بهره گرفته‌اند و او را الگوی زندگی خود قرار داده‌اند برکاتی هستند که در جای جای میهن اسلامی قرار دارند و آن چیزی که مهم است این مطلب است که ما باور داشته باشیم روزگار بر اساس مشیت الهی جسم و کالبد آیت‌الله تهرانی را به عالم دیگری منتقل کرده است، اما روح و تفکر او زنده است و در میان ما حضور دارد.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) تاکید کرد: ما اگر می‌خواهیم از علما تجلیل کنیم باید راه آنها را ادامه دهیم و عمل آنها را الگو خود قرار دهیم.

معاون روابط عمومی و بین‌الملل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در پایان تصریح کرد: هرکسی که در راه قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام با اخلاص گام بردارد به او عزت عطا می‌کنند و رمز عزت آیت‌الله تهرانی اخلاص او بود و اینکه همیشه فقط برای جلب رضایت خداوند متعال قدم بر می‌داشت و باید قدر مقام معظم رهبری، علما و مراجع تقلید را بدانیم.

نظرات (0)
Add Comment