معاون فرماندار ری خبرداد: افتتاح 50 پروژه عمرانی در هفته دولت

راگا نیوز-معاون امور عمرانی فرمانداری شهرستان ری از افتتاح 50 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر حدود 100 میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش  راگا نیوز به نقل از ایسنا، امیر محبی با اشاره به هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: هفته دولت فرصتی بود تا دستگاه‌های اجرایی شهرستان ری همگام با سایر استان‌ها و شهرستان‌ها اقدامات و فعالیت‌های عمرانی خود را تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار دهند.

 

وی افزود: این پروژه‌ها در قالب سرفصل‌های عمران شهری، عمران روستایی، آموزش، ورزش، بهداشت، صنعت و کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد و اعتبار حدود 100 میلیارد تومانی این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی، استانی، شهرداری‌ها،‌ دهیاری‌ها و بخش خصوصی تامین شده است.

 

وی ریز پروژه‌هایی که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند اعلام کرد.

 

افتتاح زمین چمن مصنوعی در باقرشهر به مساحت 8000 متر مربع، کمربندی غربی باقرشهر که موجب روان سازی عبور و مرور در حوزه شهری باقرشهر می‌شود، ساختمان مرکزی شهرداری باقرشهر در شش طبقه و زیربنایی بالغ بر 10 هزار متر مربع که طی دو سال ساخت آن به طول انجامیده، افتتاح سردخانه زیر صفر نگهداری فراورده‌های خامی که توسط شبکه دامپزشکی شهرستان و بخش خصوصی ساخته شده است، احداث مرکز خدمات بهزیستی شهر کهریزک، تعریض ضلع شمالی بلوار شهید بهشتی و دو طرفه شدن این خیابان حدفاصل پادگان تا میدان آفتاب از جمله پروژه‌هایی بود که به گفته محبی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

 

به گزارش ایسنا، محبی در خصوص پل تقاطع غیر همسطح شهید بهشتی و جاده قم تاکید کرد: این تقاطع از تقاطع‌های بسیار مهم در بخش کهریزک است که مسیر حادثه خیزی به شمار می‌رفت که با احداث آن شاهد کاهش موانع ترافیکی و روانسازی تردد خواهیم بود. این پروژه از محل اعتبارات شهرداری تهران هزینه شده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان ری از جمله در بحث فاضلاب و زباله و به واسطه خدماتی که به شهر تهران ارائه می‌کند، سال گذشته شاهد احداث سه پل غیر همسطح در حوزه کهریزک توسط شهرداری تهران بودیم.

 

معاون عمرانی فرمانداری ری در ادامه به احداث کانال آبیاری روستای قلعه محمدعلی خان و پوشش کانال آبیاری چوب سنگی اشاره کرد که توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ری تکمیل شده است.

 

وی همچنین دیگر پروژه‌هایی که در هفته دولت در حوزه صنعت به بهره‌برداری می‌رسند را طراحی و نصب دو باب سوله در پالایشگاه شهید تندگویان و بهسازی لرزه‌ای و ترمیم مخازن شمالی این پالایشگاه و نوسازی و بهسازی مدرسه 15 خرداد در مجاورت ساختمان فرمانداری که توسط اداره کل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران صورت پذیرفته است خواند.

 

وی در خصوص افتتاح پروژه‌ها در حوزه شهرک‌های صنعتی به افتتاح شش پروژه در شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه اشاره کرد.

 

محبی با تاکید بر همکاری و تعامل میان مجموعه عمرانی استانداری تهران طی دو سال گذشته با دهیاری‌های استان گفت: پروژه‌های مهمی در حوزه دهیاری و روستایی افتتاح شده است.

 

وی از افتتاح 35 دهیاری در سطح شهرستان از سال 86 تا کنون خبر داد و افزود: با توجه به ابلاغ وزارت کشور مجوز دهیاری روستاهای جهان آباد و اسماعیل آباد اخذ شده است که ساخت آنها در دستور کار قرار گرفته است.

 

محبی از افزایش خدمات در روستاها با توجه به تاکید فرماندار ری و همکاری شوراهای شهر و روستا خبر داد و گفت: احداث مجموعه استخر و سونای دو روستای قمصر و فیروز آباد با همین نگاه در دستور کار قرار گرفته است.

 

معاون عمرانی فرمانداری ری به مراسم تحلیف شورای شهر و روستای تابعه ری همزمان با سراسر کشور در روز 12 شهریور اشاره کرد و افزود: پس از مراسم تجلیل از اعضای سومین دوره شوراهای شهرستان ری مراسم تحلیف چهارمین دوره را برگزار می‌کنیم که همراه با تجدید بیعت با آرمان‌های بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

راگا نیوزریشهرری
نظرات (0)
Add Comment