معلم اهل ری منتخب استانی هفدهمین دوره معلم پژوهنده شدند

‘محمد اسد نژاد’ با بیان اینکه درسال تحصیلی جاری ارایه طرح های پژوهشی نسبت به 2 سال گذشته به بیش از سه برابر افزایش یافته، اظهار داشت: سال گذشته تعداد 875 نفر از معلمان این منطقه در این برنامه پژوهشی شرکت کردند که با عنایت به تبلیغات و استقبال فرهنگیان ناحیه، این سهمیه در سال تحصیلی جاری به یک هزار و 500 نفر افزایش یافته است.

وی افزود: درمرحله منطقه ای تعداد 150 معلم برتر پژوهنده انتخاب، که از این تعداد 15 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند که بعد از داوری آثار، تعداد 2 نفر به مرحله کشوری راه یافتند که در این مرحله خانم ها مریم طاهریان و لیلا نساجی موفق شدند عنوان معلم پژوهنده برتر کشوری را کسب کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری افزود: محمد عزیزخانی به عنوان دانش آموز پژوهشگر برتر کشوری از ناحیه 2 ری معرفی شد.

وی تاکیدکرد: به منظور کیفیت بخشی به فعالیت های پژوهشی فرهنگیان به ویژه توانمندسازی آنان در امر اقدام پژوهی با نظر کمیته پژوهشی ناحیه، مراحل اقدام پژوهی دریک کارگاه آموزشی توسط اساتید مجرب آموزش داده می شود.

اسدنژاد تصریح کرد: موضوعات اقدام پژوهی مجددا بعد از اتمام هفته پژوهش از سوی فرهنگیان ناحیه مطرح و کمیته پژوهشی منطقه پس از جمع آوری تمامی پیشنهادات و طی مراحل بررسی، برگزیدگان پژوهنده منطقه ای را در اردیبهشت سال آینده اعلام خواهد کرد.

وی هدف از اجرای این طرح را بالا بردن سطح بینش، دانش بنیادین و اطلاعات و آگاهی های تخصصی و عمومی فرهنگیان ذکرکرد و افزود: تاکنون 80 درصد از فرهنگیان از مراحل نه گانه طرح ها آگاهی پیدا کرده اند که در آینده نزدیک این رقم به 100 درصد خواهد رسید .

اسدنژاد نقش پژوهش در توسعه همه جانبه و پایدار را انکار ناپذیر ذکرکرد و گفت: پژوهشگران نیروی محرک توسعه آموزش وپرورش و یکی از اساسی ترین نیازها در راه نیل به پیشرفت پژوهشگری می باشد که بدون انجام پژوهش امور آموزشی از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود.

معاون مدیرکل و مدیرآموزش وپرورش ناحیه دو ری افزود: ظرفیت های پژوهش باید به بهترین شکل در خدمت اهداف آموزش وپروزش قرار گیرد تا شایستگی و توانمندی آمزش و پرورش تحقق یابد.

وی تصریح کرد: در این راستا معلمان باید الگوی مبنی بر شیوه تفکر باز برای دانش آموزان ایجاد کنند و علافه مندی به آزمایش و پژوهش و تحقیق رادر آنان تقویت کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ری با بیان اینکه هفته پژوهش از روز یکشنبه 23 آذرماه با شعار ‘ مدرسه پژوهش محور، پژوهش دانش بنیان’ آغاز شده، تاکید کرد: برپایی همایش تجلیل از معلمان پژوهنده، ارایه یافته های پژوهشی، برگزاری کارگاه آموزشی و کمیته های تحقیق وپژوهش در مدارس منطقه ، برپایی نمایشگاه از طرح های پژوهشی برتر و اجرای برنامه های متنوع در زمینه های پژوهشی از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment