مقاومت مردم غزه تا برداشتن حصر از منطقه ادامه یابد

امام جمعه شهرری گفت: انتظار تمام دنیا از مردم غزه این است که با دادن ۲ هزار شهید و ۱۰ هزار زحمی وو یرانی هزاران مسجد و خانه به مقاومت ادامه داده و به اسرائیل امتیاز ندهند تا به اهداف حقه خود که برداشتن حصر از منطقه غزه است برسند.

حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی ضمن دعوت مردم به تقوی الهی اظهار کرد: در روایات از تقوی به لباس تعبیر شده زیرا لباس به انسان زینت داده و او را از گرما و سرما حفظ می‌کند تقوی نیز لباس باطنی انسان است.

وی افزود: امیر المومنین (ع) می‌فرمایند: اگر تقوی انسان را حفظ نکند چیزی پیدا نمی‌شود که انسان را حفظ کند.

امام جمعه شهر ری عنوان کرد: سه کتاب قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در عالم نظیر ندارند یکی از دعاهای صحیفه سجادیه دعای مکارم‌الاخلاق است که 40 آسیب اخلاق نامناسب را بیان می‌کند دعاهای صحیفه سجادیه سبک زندگی دینی را به مسلمانان آموزش می‌دهد.

وی بیان کرد: انسان‌ها حتی اگر حاجتی به درگاه ایزد باری تعالی نداشته باشند باید اهل دعا بوده و با آن انس داشته باشند زیرا ما فقر الی‌الله هستیم و همه قدرت‌ها در دست خداوند است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در خطبه‌های دوم نماز جمعه اظهار کرد: هفته گذشته مقام معظم رهبری در جمع سفرای جمهوری اسلامی ایران بیانات مهمی داشتند یکی اینکه ایشان مذاکره با آمریکا را نفی‌کردند زیرا با تجربه‌ای که از گذشته کسب شده نشان می ‌دهد که مذاکره نه تنها به نفع ما نیست بلکه برای ما ضرر هم دارد.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند تعامل با دنیا خوب است اما با آمریکا و اسرائیل غاصب برعکس است مذاکرات هسته‌ای چیزی غیر از این است اگرچه ما به آن نیز خوشبین نیستیم اما کاری است که وزارت امور خارجه بر اساس وظیفه خود باید انجام دهد و البته تیم مذاکره‌کننده هم مورد حمایت و تایید مقام معظم رهبری است اما با آمریکا و اسرائیل رابطه و مذاکره نخواهیم داشت.

امام جمعه شهرری اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند منافع ملی ما همان استقلال، آزادی و هویت اسلامی ما است، دین ملت مومن و جوانان انقلابی سرمایه‌های ملی ما هستند اینها را باید حفظ کنیم.

وی با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: آزادگان ما بعد از تحمل سال‌ها رنج و مصیبت باعزت و سربلند به وطن بازگشتند که برای ملت ما بسیار با ارزش و محترم هستند به خصوص آزاده روحانی مرحوم ابوترابی که همه آزادگان را در اسارت روحیه می‌دادند و باعث عدم تسلیم اسراء در مقابل دشمن می‌شدند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی بیان کرد: همانگونه که از اخبار و رسانه‌های می‌شنوید از روزی که اسرائیل غاصب به غزه حمله کرده هر چند وقت یک بار آتش بس اعلام می‌کند که این نشان دهنده به استیصال افتادن اسرائیل بوده که مردم غزه با مقاومت و ایستادگی توانستند این غده سرطانی را به زانو درآورند.

وی افزود: انتظار مردم دنیا از مردم غزه این است که با دادن 2 هزار شهید و 10 هزار زحمی و ویرانی هزاران مسجد و خانه به مقاومت ادامه داده و به اسرائیل امتیاز ندهند تا به اهداف حقه خود که برداشتن حصر از منطقه غزه است دست یابند.

امام جمعه شهرری خاطرنشان کرد: امروز کشور ما از نظر مصرف انرژی دچار بحران شده و در حال حاضر چند استان از کشور دچار کم آبی شدید هستند که یکی از آنها تهران می‌باشد با موجودی بسیار کم آبی که داریم باید به گونه صرفه‌جویی کنیم که دچار مشکل نشویم.

ادامهازبرداشتنتاحصرشهرریغزهمردممقاومتمنطقهیابد
نظرات (0)
Add Comment