مقاوم سازی و تعریض معابر اصلی روستا با مشارکت اهالی

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی دهیاری و شورای اسلامی قمصر،”علی فرجی” با اشاره به این مطلب بیان کرد: مشارکت اهالی در مقاوم سازی و طرح تعریض معابر اصلی و نوسازی در روستا بسیار مهم است.

دهیار روستای قمصر با توجه به بحث مقاوم سازی در این روستا بیان کرد: اگرچه امروزه ساختمان سازی ها بر اساس قوانین و آیین نامه های مقاوم سازی ساخته می شوند اما قسمتی از روستای قمصر بافت فرسوده دارد که مهم ترین محل مورد تهدید در برابر آسیب های طبیعی است و این نکته نیز قابل توجه است که هرچه بافت فرسوده در روستا بیشتر باشد هنگام وقوع زلزله نیز میزان تلفات و خسارات بیشتر و البته امداد رسانی دشوارتر است.

فرجی ادامه داد: در این راستا دهیاری قمصر گام هایی برداشته است که از جمله آن می توان به حمایت از متقاضیان نوسازی پلاک های واقع در بافت فرسوده اشاره کرد.

دهیار روستای قمصر با توجه به وجود گسل در شهرری و زمین لرزه گفت: اگرچه موضوع زلزله و مقابله با بحران های طبیعی هنوز به دغدغه ای عمومی و گسترده بین اهالی تبدیل نشده است اما برنامه ریزی و فرهنگ سازی مناسب توسط سازمان ها و نهادهای مرتبط با این موضوع از اهمیت ویژه برخوردار است که دهیاری قمصر در نظر دارد مقاوم سازی خانه های روستایی را با مشارکت مردم و اهالی انجام دهد.

وی با اشاره به اقدامات دهیاری برای طرح تعریض معابر گفت:  دهیاری قمصر آمادگی توافق با مالکانی که املاک آنها در طرح تعریض خیابان اصلی ( خیابان امام خمینی) می باشد را دارد .

دهیار قمصر افزود: اهالی روستا برای مشارکت و همکاری در این طرح می توانند به دهیاری این روستا مراجعه نمایند و در کمیسیون این طرح شرکت نمایند.

به امید روزی که با همت، پشتکار و آگاهی و مشارکت اهالی روستا داشته باشیم مقاوم در برابر زلزله. 

دهیاریشهرریقمصر
نظرات (0)
Add Comment