ملک ری حال و هوای مسلمیه و عرفه به خود گرفت

تقارن ایام مسلمیه وعرفه بیش ازهر زمان دیگر شهروندان قبله تهران را با کاروان حسینی به کربلا می خواند شهروندان ری میدانید برای پذیرش توبه و قبولی دعا باید مسلم بود تا درعرفه خالق مخلوق را بپذیرد.

 با فرارسیدن ایام مسلمیه و نصب پرچم های سیاه و بیرق عزا بازار قدیمی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) حال و هوای خاصی به خود گرفته و زائرین این حرم منور را آماده روز عرفه و ماه محرم می کند.

با فرارسیدن نهم ذی الحجه مراسم پر فیض دعای عرفه در بخش ها و شهرهای مختلف جنوب استان تهران همزمان با سراسر کشور برگزار و حال و هوای صحرای عرفات را می گیرد.

مراسم پرفیض دعای عرفه بعدازظهر روز12 مهرماه همزمان با سراسرکشور، درحرم عبدالعظیم حسنی (ع)، مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) و مهدیه شهدا سالن ندبه بهشت زهرا(س) با حضور پرشورخانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار می شود. 

دعای عرفه توسط حجت الاسلام محسن تاج در گلزارشهدای بهشت زهرا(س) قرائت می شود و پس از برگزاری مراسم دعا شرکت کنندگان برای قرائت فاتحه و اهدای گل بر سر مزار شهدای حج خونین حاضر شده و با آنان تجدید میثاق می کنند. 

همچنین این مراسم معنوی درآستان مقدس مطهر حضرت امام خمینی (ره) ، حرم حضرت عبدالعظیم (ع ) و امامزادگان مجاور، مساجد شهرستان ری امامزاده ها ، حسینیه ها ، و تکایا برگزاری می شود. 

زائران و مجاوران به شوق ثواب زیارت حرم امام حسین (ع) درکربلای معلی در روز عرفه در جوار حرم مطهر امام راحل و حضرت عبدالعظیم (ع) به قرائت دعای روحبخش عرفه پرداخته و با خدای خویش مناجات می کنند. 

عرفه روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جُود و احسان خود را برای آنها گسترانیده و شیطان در این روز خوار، حقیر و رانده شده است. 

درروز عرفه شاهد نیایش و اشک شوق کسانی هستیم که با دل هایی لبریز از عشق، با معبود خویش راز و نیاز می کنند و به امید رفتن به مکه می آیند. 

در نیایش دل های سوخته و عاشق، عصر روز نهم ذی الحجه به یاد نیایش ها و ضجه های ابا عبدالله الحسین (ع) در سرزمین عرفات، دعای عرفه را در فضایی معنوی و روحانی قرائت می کنند. 

مسلمانان با شرکت در آئین پرفیض و ملکوتی دعای عرفه و با ریختن اشک از معبود خود طلب عفو کرده و برای گناهان گذشته خود از ذات اقدس الهی طلب مغفرت می کنند. 

نهم ذی الحجه روزی است که هزاران انسان حج گزار با وقوف در ˈعرفاتˈ به دعا و نیایش می پردازند و روح و جان را جلا و صفا می بخشند. 

در آموزه های دینی ˈشب قدرˈ و ˈروز عرفهˈ، روزهای ویژه دعا هستند و پروردگار به استجابت دعای بندگان در آنها وعده داده است. 

روایت شده که حضرت امام زین العابدین (ع) در روز عرفه صدای سائلی را شنید که از مردم تقاضای کمک می‎ کرد امام به او فرمود: وای بر تو ، آیا در این روز از غیر خدا تقاضا می‎کنی؟ 

برای این روز اعمالی ذکرشده است که غسل و زیارت امام حسین (ع) از هزار حج و هزار عمره و جهاد بالاتر است. 

همچنین خواندن دو رکعت نماز بعد ازنماز عصر و پیش از آنکه مشغول به خواندن دعای عرفه شود در زیر آسمان و اعتراف به گناهان در نزد حق تعالی از جمله اعمال مستحبی این روز بزرگ است. 

همزمان با این روز در صحرای عرفات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز میزبان زائران این حرم مطهر است و مراسمی را روز شنبه دوازده مهرماه از ساعت 30/14 در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد کرد. 

همچنین به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) و ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) آستان حضرت عبدالعظیم(ع) شاهد حضور دسته جات عزاداری در ایام مسلمیه خواهد بود. 

این مراسم نیز از چهارشنبه نهم مهرماه تا جمعه یازدهم از ساعت 20 برگزار خواهد شد.

بهحالخودریشهرریعرفهمسلمیهملکهوایوگرفت
نظرات (0)
Add Comment