«موزه ورزش» با برند سجایای اخلاقی پهلوان تختی در شهرری احداث می‌شود

مهدی صداقت در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌وری از ظرفیت‌های ورزشی موجود در شهرستان ری اظهار داشت: مطالبه اصلی فعالان و مدیران حوزه ورزشی عملیاتی‌سازی اهداف سازمانی در راستای استفاده از ظرفیت جوانان در حوزه ورزشی است.

وی ادامه داد: در حوزه ورزشی کم و کاستی‌هایی وجود دارد ولی کماکان پیشرفت این حوزه را در زمینه‌های مختلف شاهد هستیم و این موضوع به واسطه حضور کسانی است که در این عرصه بدون هیچ ادعا یا حقوق و مزایایی صادقانه در جهت رفع کاستی‌ها قدم برمی‌دارند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ری ضمن اظهار تأسف از مغفول ماندن ورزش تربیتی بیان کرد: این ورزش بخشی از ورزش پهلوانی محسوب می‌شود که متأسفانه چون آموزش و پرورش این حوزه را مختص به خود می‌داند قدری مورد غفلت واقع شده، در حالی که برای بسط و گسترش مرام پهلوانی در ورزشکاران باید ورزش تربیتی مورد حمایت قرار گیرد.

صداقت با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه ورزش سبب کاهش بزه‌کاری می‌شود افزود: این زمینه‌سازی نیاز به  اعتبار و حمایت دارد و در این راستا می‌توان با هماهنگی شورای شهرستان اقدام به احداث یک موزه ورزش و پهلوانی با عنوان و برند سجایای ماندگار اخلاقی پهلوان تختی کرد.

[irp]

وی با بیان اینکه احداث موزه ورزشی کمک شایان توجهی به توسعه ورزش می‌کند تصریح کرد: نماد پهلوان تختی در شهرستان ری مغفول مانده است و باید کاری کرد تا به جای یک روز تکریم آن هم در سال مرگش همه روزه با بازدید و برگزاری اردوهای فرهنگی یاد این بزرگ پهلوان را زنده کرد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ری در پاسخ به سوأل خبرنگار تسنیم مبنی بر چگونگی تعامل با آموزش و پرورش گفت: یکی از موضوعاتی که هیئت‌های ورزشی به عنوان دستور کار خود دارند موضوع استعدادیابی است که در رده سنی پایین صورت می‌گیرد و لذا بستر اصلی آن در تعامل با آموزش و پرورش است.

صداقت ادامه داد: می‌توان با برگزاری نشست‌های تخصصی میان ادارات ورزش و جوانان و آموزش و پرورش نواحی همکاری تنگاتنگی را ایجاد کرد و چون در داخل چارت سازمانی آن‌ها نیز موضوع تربیت بدنی مطرح شده است باید منتظر بود تا مصوبه‌ای از شورای شهرستان دریافت و پیرو آن مسئولیت‌ها را راهبردی ‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه با هم‌افزایی ادارات می‌توان سرانه ورزشی شهرستان را افزایش داد خاطرنشان کرد: شهرستان ری به واسطه آن که یک شهر مدال‌آور المپیکی محسوب می‌شود و از ظرفیت خوبی در حوزه جوانان مدال‌آور برخوردار است می‌توان با کمک هیئت‌هایی که بدنه اصلی این امور هستند و سایر نهادها و ارگان‌های دولتی در شهرری گام‌های مؤثری را در این زمینه برداشت.

ادارهتختیشهرریموزه ورزش
نظرات (0)
Add Comment