نامه صمیمانه شهردار باقرشهر به نوجوانان و جوانان باقرشهری

به گزارش راگا نیوز به نقل از سایت اطلاع رسانی شهرداری باقرشهر سعید  استاد فرج شهردار باقرشهر در پیامی به جوانان و نوجوانان باقرشهر ماه  احیای مکتب اسلام را تسلیت گفت .

شهردار باقرشهر سعید استاد فرج

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام

دختران و پسران خوبم ، فرزندان عزیز باقرشهر

سلام

در آغاز ماه محرم هستیم . ماه محرم در میان همه ماهها صمیمیت خاصی را برای ما تداعی می کند که ریشه در همگنی و همدلی باورهای ما درباره یک حقیقت مشترک دارد و آن عظیم ترین حقیقت یعنی ، امام حسین علیه السلام و شهادت و احیای مکتب اسلام است.

پسران و دختران عزیزم ؛ آنقدر برایم مهم هستید که دوست دارم با تک تک شما بنشینم و درباره موضوعات متفاوت با شما صحبت کنم . درباره شهرمان ، درباره خودمان ، کارهایی که می توانیم انجام دهیم و ایده هایمان و از همه مهمتر درباره موضوع این روزها یعنی محرم … یعنی دهه ای که همه ما برایش سیاه می پوشیم و عزا میگیریم . شاید در مراسم ها نتوانیم شرکت کنیم و یا سهم مان در برپایی هیئت ها و دسته جات کمی کم باشد اما هرچه باشد دلمان به قدر همه فهم و شعورمان از مصیبت کربلا می گیرد و بغضمان – چه پنهان و چه آشکار – روی گونه هایمان جاری می شود . آنقدر غصه امام شهیدمان را می خوریم که حتی در فرازی از زیارتش  پدر و مادرمان را هم فدایش می کنیم ” انی سلم لمن سالمکم ” … آنقدر به او محبت داریم در دلمان که دشمنانش را  لعنت می کنیم و دوستانش را تا روز قیامت درود می فرستیم .

این همه محبت ما به آن امام و یارانش دلیل مهمی دارد و آن هم یکی بودن قلب آنها با خداست . کشته شدن آنها در راه خداست . اسارت آنها در راه خداست . فقط برای اینکه دین خداوند و پیام خداوند را زنده نگه دارند.

عزیزان من، آیا تا به حال با خودت فکر کردی چرا ما دشمنان و آزاردهندگان امام حسین و خانواده اش را نفرین می کنیم  ؟ چرا عزیزترین کسان خود را یعنی پدر و مادرمان را فدای او می کنیم ؟

چون حسین (ع) ثارالله است. خون خداست . خون جاری است و با نام حسین نام و راه خدا جاری است. راه خداوند عجز و مویه و شیون نیست . راه خداوند بر سر و صورت زدن نیست . راه خداوند معرفی دین و فلسفه وجودی ماست که از کجا آمده ایم و آمدنمان بهر چه بود ؟

گریه برای مصیبت امام شهیدان ، افضل ترین اعمال است نه برای اینکه او کشته شده است و به او ظلم شده است . به این دلیل که حسین (ع) با اراده پا به میدان شهادت خود و یارانش و اسارت عزیزترین هایش گذاشت . قیام کرد تا حقیقتی جاودانه شود به نام :” لا اله الا الله ” این روزها و شب ها را قدر بدانیم فرزندان عزیزم . درباره امام شهیدمان فکر کنید . خطبه هایش را در همه مقتل ها بخوانید و بروی کلمه به کلمه آن فکر کنید . از کربلا یاد بگیریم دست بریده حضرت ابوالفضل (ع) یعنی وفاداری یعنی محب یعنی شجاعت … از سر بریده امام شهید یادبگیریم حق تنها یکی است و آن خداست . از زینب (س) یادبگیریم زن یعنی نجابت و عفت و شجاعت . از او صبر را بیاموزیم که آخرش منتهی می شود باز به حقیقتی به نام خداوند و اینکه ” انالله و اناالیه راجعون ” تمام واقعه کربلا زیبایی بزرگی دارد به نام وفا داری به خالقمان خدای مهربان و بخشنده

هرچند کوتاه اما از همین مجال مختصر که توانستم با شما صحبت کنم خدا را شاکرم . وقتی سینه می زنید ، گریه میکنید ، طبل و زنجیر می زنید ، به حقیقت کربلا هم فکر کنید . با اندیشه و با تفکر عزاداری کنید .

راگا نیوزریسعید استاد فرجشهردار باقرشهرشهرریماه محرم
نظرات (0)
Add Comment