نام نویسی اینترنتی گروه‌های نمایشی”ری” آغاز شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، متقاضیان دریافت پروانه فعالیت نمایشی می توانند تا 25 مهر ماه با مراجعه بە پایگاه اینترنتیمذکور، نسبت بە ثبت اولیه گروه خود اقدام کنند .

آیین‌نامه جدید تاسیس و ثبت گروه های نمایش  پس از نشست های متعدد کارشناسی طی چند ماه گذشته و آسیب شناسی دوره های پیشین با رویکرد آسان سازی و سرعت بخشی روند صدور پروانه فعالیت با توجه به درخواست گروه های نمایش صورت می گیرد .

از آنجاییکه شکل گیری اولیه گروه های نمایش معمولاً خود جوش و براساس روابط دوستانه و آشنایی قبلی و نوعی همدلی و همفکری اختیاری و داوطلبانه است، حیات این گروه ها در حال حاضر چون بر مبنای خود جوش و غیر رسمی استوار است، آسیب پذیر ، کوتاه مدت و در حد تولید و اجرای یک یا دو اثر نمایشی است .

از سوی دیگر تجربه های موفق تئاتری نشان می دهد که انسجام، موفقیت و توسعه   فعالیت های تئاتری تا حد زیادی بستگی به ثبات و استمرار فعالیت گروه­ها دارد که در این میان فضای کالبدی اجرای نمایش به منظور شناسایی گروه­های نمایش و تولید و اجرای عمومی آثار، نقشی حیاتی در تداوم فعالیت های نمایشی در کشور دارد .

براین اساس آئین نامه تأسیس و ثبت گروه های نمایش به استناد اصول سیاست فرهنگی کشور و بند 4 ماده 1قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز ماده (2) سیاست های هنرهای نمایشی مصوب جلسه 457 مورخ 1387/11/26 شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هدف همگانی شدن و گسترش و ارتقای فعالیت های نمایشی تنظیم و ابلاغ شده است

آغازاینترنتیشدشهررینامنمایشیرینویسیگروههای
نظرات (0)
Add Comment