نایب رئیس شورای اسلامی باقرشهر: اجتناب از بدعت و اشعار نامناسب در آیین های عزاداری ماه محرم

نایب رئیس شورای اسلامی باقرشهر گفت: باید از هرگونه بدعت و اشعار نامناسب در آیین های عزاداری ماه محرم اجتناب وجلوگیری كرد.

به گزارش  راگانیوز به نقل ازروابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر؛ نایب رئیس شورای اسلامی باقرشهر با بیان اینكه عزاداری محرم از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهی و از سنت ائمه اطهار (ع) است، گفت: ایام محرم و صفر بهترین زمان برای شناخت عمیق سید الشهدا (ع) و قیام خونین عاشوراست.

«حسین حبیب زاده» افزود: عاشورا تقابل اندیشه و كردار با دل هایی بود كه چراگاه بیگانه ها بودند و كربلا میدان مقابله گروهی است كه اندیشه و عمل خود را بروی بیگانه گشوده است. واقعه عاشورا ،حادثه اي است كه بزرگترين نقش را در تاريخ اسلام ايفا كرد و به تعيين، مسير تاريخ اسلام را كه منحرف شده بود، اصلاح و از تداوم انحراف نجات داد و معني فرمايش رسول خدا(ص)درباره امام حسين(ع) را كه فرمودند :حسين مني انا من حسين ،روشن گردانيد .

وی تصریح كرد: این افراد میزان را تنها عقل خود قرار داده و با گروهی كه اندیشه خود را در زلال كوثر ولایت از هر بیگانه ای پاس داشته و سنگربان بیداری چون امام حسین (ع) را میزان صحت و سقم اندیشه و عمل خود قرار داده بودند به تقابل و ستیز در آمدند.

«حبیب زاده» با اشاره به اینكه باید از هرگونه بدعت و اشعار نامناسب و موسیقی حرام در آیین های عزاداری ماه محرم اجتناب وجلوگیری كرد، گفت: باید سعی شود كه از عزاداری ها برای دين و شعار الهي و تبيين قيام سيد الشهدا(ع) استفاده كرد و در این رابطه خطبا و روحانيت معزز هیأت های مذهبی بهترین مبلغان ترویج دین خدا هستند.

وي افزود: احیای امر به معروف و نهی از منكر، داشتن نیت خدایی در عزاداری ها برخورد با خرافه گرایی و ممانعت از ورود بدعت هایی كه به عزاداری سید الشهدا آسیب می زنند، از جمله وظایف هیات امنای مساجد، تكایا و حسینیه ها است و نيز مي بايستي مسئولان و دست اندركاران هيات هاي مذهبي شرايط و زمينه حضور پرشور و معنوي سوگواران حسيني را در مساجد و حسينيه ها فراهم کنند.

 

آییناجتنابازاسلامیاشعارباقرشهربدعتدررئیسشهرریشورایعزاداریماهمحرمنامناسبنایبهایو
نظرات (0)
Add Comment