نجات آسیب‌دیدگان فرضی مجتمع 400 واحدی جنوب تهران

راگا نیوز: بر اثر فعال شدن فرضی گسل شمال ری زلزله‌ای با بزرگی 5/5 ریشتر به ‌وقوع پیوست که مجتمع‌های واقع در منطقه دچار آسیب شده و شهروندان آسیب دیدند.

به گزارش راگا نیوز به نقل از فارس، بر اثر این حادثه ناگوار فرضی مجتمع مسکونی 400 واحدی امام رضا (ع) با جمعیتی بالغ بر 2 هزار نفر واقع در خیابان شهید اسماعیل رضایی (منصور)، ‌خیابان شهید ناصری (نفیس) ‌تحت تاثیر قرار گرفته و در اثر لرزش، ‌سنگ‌های نما از بالای ساختمان سقوط کرده و تلفات جانی و انسانی به بار آورد.

بنابراین گزارش، ستاد فرماندهی گروه مدیریت بحران جنوب تهران به محض وقوع حادثه وارد عمل شده و نسبت به هدایت، ‌کنترل و مدیریت حادثه اقدام کردند.

این گزارش حاکی است،‌ بر اساس سناریوی از پیش طراحی شده جهت سازماندهی این حادثه فرضی، ‌سازمان‌های خدمات‌رسان و کمیته‌های تخصصی عضو ستاد از جمله آتش‌نشانی، ‌اورژانس، ‌هلال احمر، ‌راهور، ‌نیروی انتظامی،‌ آب،‌ برق، ‌گاز و گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری مربوط به محلات مینابی، ‌طیب و ولی‌عصر (عج) در اسرع وقت در محل حاضر شده و به اجرای مانور پناه‌گیری و تخلیه اضطراری در مجتمع مسکونی یاد شده پرداختند.

شایان ذکر است، برگزاری مانور پناه‌گیری و تخلیه اضطراری از سوی ستاد مدیریت بحران جنوب تهران به مناسبت روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی و با هدف آمادگی و هماهنگی کمیته‌های تخصصی عضو ستاد و گروه‌های دوام محلات طراحی و اجرا شد.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment