نجات جان 2 کارگر از مرگ حتمی توسط آتش‌نشانی کهریزک به ثبت رسید

 به گزارش راگانیوز ، حضور به موقع و مهارت نیروهای آتش‌نشانی کهریزک، جان دو کارگر تاسیساتی را از مرگ حتمی در قعر چاه نجات داد.

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کهریزک صبح امروز در جمع خبرنگاارن با اشاره به این حادثه گفت: خبر حادثه‌ای به فرماندهی آتش نشانی تهران مخابره و پس از آن خبر حادثه به آتش نشانی کهریزک اعلام شد که نیروهای آتش نشانی ایستگاه شماره یک و دو بلافاصله به محل حادثه واقع در خیابان 60 متری امام حسین (ع) اعزام شدند.

وحید فروغی که از ابتدای عملیات به‌عنوان فرمانده مرکز در محل حادثه حضور داشت در تشریح این حادثه گفت: در این حادثه ماجرا از این قرار بود که یکی از کارگران تاسیساتی برای انجام کار به داخل چاهی به عمق 10 متری در محوطه مجتمع می‌رود که متاسفانه پس از مدت کوتاهی دچار گاز گرفتی شده و در چاه بیهوش می‌شود، همکار وی که از حال همکار خود باخبر می‌شود بلافاصله برای کمک به داخل چاه می‌رود که وی نیز به دلیل کمبود اکسیژن، بیهوش می‌شود.

وی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی پس از حضور در محل حادثه قبل از اجرای هرگونه حرکتی ابتدا اقدام به اکسیژن رسانی به عمق چاه کرده و پس از آماده سازی محیط و بسترسازی عملیات برای نجات دو فرد آسیب دیده وارد چاه شدند.

فروعی گفت: خوشبختانه هر دو فرد حادثه دیده به دلیل دریافت اکسیژن، هوشیاری خود را به دست آورده بودند که با کمک نیروهای آتش نشانی از قعر چاه نجات داده شدند و پس از اتمام عملیات، مصدومان از طریق نیروهای امداد هوایی و اورژانس به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی کهریزک خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف آتش نشانی و خدمات ایمنی در کنار اطفای حریق، انجام عملیات‌های امداد و نجات است که خوشبختانه برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی سبب شده تا نیروهای آتش نشانی کهریزک، مهارت‌های لازم برای حضور در عملیات‌های امداد و نجات را به خوبی فرا بگیرند.

وی بیان داشت: از سوی دیگر امکانات و تجهیزات استانداردی که در طول یک سال اخیر از سوی شهرداری کهریزک به ناوگان آتش نشانی کهریزک، واگذار شده است، توانمندی نیروهای آتش نشانی کهریزک را در انجام عملیات‌های متعدد ارتقا داده است که این موضوع باعث شده تا با موفقیت آمیز بودن عملیات‌ها، ضریب ایمنی شهر و شهروندان افزایش یابد.

اتششهردرایشهرریکهریزک
نظرات (0)
Add Comment