نخستین مرکز نیکوکاری شهرستان ری افتتاح شد

مراسم افتتاحیه نخستین مرکز نیکوکاری شهرستان ری با حضور حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش راگانیوز تبارک سبحانی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در افتتاحیه نخستین مرکز نیکوکاری در مسجد ابراهیم خلیل شهرری ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: قدمت مسجد ابراهیم خلیل در شهرری به سال 1346می رسد که حجت الاسلام موسوی همدانی به مدت 50 سال است در آن به اقامۀ نماز می پردازد و از جمله مساجدی است که سه وعده نماز در آن اقامه می شود.

وی افزود: این مسجد از جمله مساجدی است که مورد عنایت رهبری قرار دارد زیرا از آغاز انقلاب مقام معظم رهبری و بسیاری از انقلابیون در این مسجد بر عیله نظام شاهنشاهی سخنرانی کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: تمام نیازهای مردم باید در مسجد برآورده شود،  ما امیدواریم که تمام مساجد با هم همکاری کنند تا نیکوکاران در خانه خدا به فعالیت های خیرخواهانه خود بپردازند.

وی گفت: کمک مردم به مردم از جمله سیاست های این مراکز نیکوکاری است که می تواند علاوه بر کمک های مالی یا نقدی در زمینه بهداشت و درمان، کمک های روحی ، تفکر و اندیشه فعالیت داشته باشند.

سبحانی با اشاره به کمک های مردمی خودجوش دردوران دفاع مقدس بیان کرد: بخش اعظم مسئولیت هایی که امروز دولت انجام می‌دهد، مردم در گذشته انجام می‌دادند خوب است امروز نیز از همان سیاست‌های دوران دفاع مقدس در کمک به محرومان استفاده کنیم.

وی افزود: امام راحل فرمودند من یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی دهم، کمیته امداد از جمله نهادهایی بود که به دستور امام راحل در راستای کمک به محرومان جامعه تاسیس شده است، اما امروزکمیته امداد به تنهایی نمی تواند پاسخگوی همه نیاز نیازمندان باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: مراکز نیکوکاری به عنوان شبکه هایی با ساز و کار مردمی در مسجد نیازمندان آبرومند محله را شناسایی می کنند و در بخشی از امورات نیز خیرین در این کمک رسانی به یاری این مراکز نیکوکاری و کمیته امداد می شتابند.

وی بیان کرد: مراکز نیکوکاری باید شفاف و واضح و در عین حال با حفظ کرامت و عزت نفس محرومان به گونه‌ای عمل کنند که مردم یا خیرینی که کمک می کنند بدانند که کمک های آنها کجا هزینه می‌شود.

سبحانی با اشاره به اینکه مسئولان مراکز نیکوکاری باید به همه مسائل آگاهی کامل داشته باشند خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری در زمینه کمک به محرومان نباید فقط به فکر کمک های نقدی یا مالی باشند بلکه می توان مشکل برخی افراد را با پرداخت وام های قرض الحسنه برطرف کنند.

افتتاحریشدشهرریشهرستانمرکزنخستیننیکوکاری
نظرات (0)
Add Comment