نخستین یادواره شهدای روحانی قرچک برگزار می‌شود

به گزارش راگانیوز ؛ به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان یادواره شهدای روحانی وطلبه قرچک برگزار می شود.

حجت السلام و المسلمین حسین عبدالله پور نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد قرچک با اشاره به برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی اظهار داشت: قش مهم روحانیت در دفاع مقدس، مشروعیت بخشیدن به مقوله دفاع بود تا رزمندگان با انگیزه الهی در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و به دفاع از اسلام و انقلاب بپردازند.

وی گفت: حضور روحانیت در جبهه‌ سبب پررنگ‌ شدن معنویات در بین رزمندگان شد و عزم آنها را برای ایستادگی در مقابل دشمن جزم می‌کرد و این یادواره تبیین رشادت های روحانیت در دفاع مقدس است.

عبدالله پور افزود: نقش علمای دین در مبارزه و آگاه کردن مردم، نقشی بسیار روشن و پرفروغ بوده است و براستی روحانیت این را در عمل ثابت کرده‌اند و بی شک اگر رهنمودهای معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) نبود هیچگاه رزمندگان به پیروزی مقتدرانه نمی‌رسیدند.

وی بیان کرد: همه ما وظیفه داریم به وسع خود به بیان خاطرات و حماسه های این دلاورمردان بپردازیم تا جوانان میهن اسلامی بهتر با اسطوره های واقعی این سرزمین آشنا شوند و آسانتر و راحت تر بتوانند راه خوب و بد را از هم تشخیص دهند.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد قرچک با اشار به آیاتی از کلام الله مجید، تصریح کرد: نتیجه کار کسانی که در راه خدا به مقام شهادت می‌رسند از بین رفتنی نیست و قرآن کریم در پاسخ به کسانی که شهادت را مرگ می‌پندارند گوشزد می‌کند که شهدا زنده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: برگزاری  این یادواره‌ها تذکری به همه کسانی است که دل به دنیا بسته و از هدف اصلی دور و آن را به فراموشی سپرده اند و اخطار به همه ما است که خدای ناکرده به سوی طمع‌ورزی، دنیاگرایی، رفاه ‌طلبی و آسایش‌ گرایی رفته، در آن غرق و هم‌نوعان خود را فراموش کنیم.

گفتنی است، این یادواره شهدا روز پنج شنبه 10 اسفند ماه بعد از نماز مغرب و عشا آغاز خواهد شد و مردم قرچک یاد و خاطره شهدا را گرامی می دارند.

یادواره شهدای روحانی قرچک در مسجد جامع واقع در خیابان اصلی انجام می شود.

در این برنامه آیت الله  مهدوی احدی درباره منزلت شهیدان والامقام به سخنرانی می پردازد و حمید خدام از مداحان اهل بیت(ع) نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی می‌کند.

در یادواره شهدای روحانی قرچک یاد و خاطره شهیدان رجبعلی اسلامی،ناصر رحیمی و علاء الدین ضیاء این شهرستان گرامی خواهد داشت.

قرچک آنلاین

راگانیوزشهداقرچک
نظرات (0)
Add Comment