نداشتن محبوبیت اوباما دلیل اصلی شکست دموکرات ها در مجلس سنا است

خطیب جمعه شهرستان ری با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا مبنی بر نداشتن مقبولیت بین المللی نظام جمهوری اسلامی در جامعه جهانی گفت: عدم مقبولیت و محبوبیت اوباما در میان مردم ایلات متحده امریکا دلیل اصلی شکست دموکرات ها در انتخابات اخیر مجلس سنا این کشوراست.

به گزارش  راگانیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ‘سید علی شاهچراغی’در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ری در محل مصلی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در سخنانی، افزود: در صورتیکه دولت آمریکا و متحدانش فضای جامعه بین الملل را آزاد بگذارند و سرنیزه را از سر ملت ها بردارند خواهند فهمید که چه دولت و نظامی در میان ملت های دنیا از مقبولیت و محبوبیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به محبوس کردن رییس جمهور منتخب مردم مصر در زندان و برگزاری انتخابات مجدد در این کشورافزود: دولت کودتا در مصر که دستانش به خون هزاران نفر از مردم این کشور آغشته است با حمایت آمریکا تنها توانست 43 درصد آرا مردم را کسب کند.

امام جمعه شهرستان ری تصریح کرد: این درحالی است که دولت بشار اسد که آمریکایی ها مدعی هستند دولتی غیرقانونی و غیر مردمی است در انتخاباتی آزاد توانست 80 درصد آراء مردم سوریه را کسب کند.

شاهچراغی همچنین با اشاره جهاد عظیم و شکوهمند ملت یمن و حماسه بزرگ انقلابی مردم عاشق ولایت ائمه اطهار در این کشور، اظهار کرد: این قیام مردمی در حالی صورت گرفت که دولت آمریکا و متحدان غربی آن حمایت های گسترده ای از دولت کودتا علی عبدالله صالح کرده بودند.

وی همچنین در خصوص ادعای تکراری رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه تحریم ها غرب باعث کشاندن ایرانی ها به پای میزه مذاکرات 1+5 بوده است، این ادعای اوباما را کاملا بی اساس دانست و گفت: در اوج همین تحریم ها ایران اسلامی به فن آوری صلح آمیز انرژی هسته ای دست یافت.

امام جمعه شهرستان ری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن محکوم کردن اقدام اخیر آل سعود و آل خلیفه در حمله به مجالس و حسینیه های عزاداری سید الشهداء در عربستان سعودی و بحرین، گفت: به طور حتم دود این عمل ننگین به چشم خود آنان خواهد رفت و این حکام دست نشانده بایستی منتظر عواقب سوء این عمل ضد دینی خود باشند.

وی همچنین ضمن قدردانی از حضور پرشکوه مردم متدین ایران اسلامی در عزاداری سید و سالار شهیدان در سراسر کشور، گفت: خداوند متعال مزد این عزاداری ها را در قالب نزولات آسمانی برف و باران در روزهای تاسوعا و عاشورا به مردم ایران هدیه کرد.

استاصلیاوبامادردلیلدموکراتسناشهرریشکستمجلسمحبوبیتنداشتنها
نظرات (0)
Add Comment