نشست صمیمانه شهردار وائمه جماعت مساجد باقرشهر برگزار شد.

به همت روابط عمومی شهرداری باقرشهر نشست صمیمانه شهردار و شورای اسلامی باقرشهر با ائمه جماعت مساجد باقرشهر برگزار شد

در این نشست  شهردار باقرشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر مساجد را عامل ساخت انسان‌ها دانست و افزود حضور اقشار مختلف و به ویژه نوجوانان و جوانان  در امور اجتماعی سرشار از پتانسیل بوده و مساجد بهترین مکانی است که به دلیل امکان تعدد فعالیت‌های آن می‌توانند این انرژی را به فعلیت در آورند.

استاد فرج گفت : ویژگی‌های منحصربه‌فرد مساجد در قالب پایگاه‌های ارتباطی مهم به هیچ‌وجه نباید در دنیای امروز فراموش شود بلکه این پایگاه‌ها همواره می‌تواند در تقویت فرهنگ شنیداری و دیداری مردم و ایجاد بصیرت و تفکر و تعقل بسیار موثر باشد.

رمضان ماه میهمانی خدا

در این مراسم حجت‌الاسلام سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر با اشاره آیه شریفه ((شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ وَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ يُرِيدُ اللّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلاَ يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُواْ الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُواْ الله عَلَى مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ)) افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای کسب معرفت و توبه به درگاه الهی است.

امام جمعه باقرشهر با تاکید بر توجه ویژه به نوجوانان و کودکان در این ماه گفت : باید بکوشیم رغبت کودکان نسبت به انجام تکالیف عبادی را به انگیزه و خواست درونی آن‌ها تبدیل کنیم؛ چرا که اگر این علاقه از درون و به اراده آن‌ها نباشد، تربیت دینی موثر نخواهد بود. والدین باید با بهره‌گیری از بُعد عاطفی و هیجانی کودک، از ابتدا تصویری زیبا از خدا و تکالیف دینی برای او ترسیم کنند و با تشویق یا انتخاب همسالان تأثیرگذار مذهبی برای او، شور و انگیزه گرایش و عمل به تکالیف و مناسک عبادی و ارتباط باخدا را در کودک درونی کنند. بیدار کردن انگیزه در کودک، باعث پایدار ماندن گرایش‌های مذهبی‌اش می‌شود

انسان‌های صالح شهر را می‌سازند

حجت‌الاسلام واﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ اﺻﻐﺮی ﻣﺴﺌﻮل اﻣﻮر ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺷهﺮﺳﺘﺎن ری در اﯾﻦ جلسه  طﯽ ﺳﺨﻨﺎﻧﯽ ارتباط افراد با مساجد را بیمه‌کننده آن‌ها دانست و افزود : ارتباط با مسجد باعث به وجود آمدن نوعی کنترل همگانی بین مسلمانان خواهد شد.

وی گفت  کسی که در مسئله معنویت کوتاهی کند در فعالیت‌های اجتماعی نیز تأثیر کمتری خواهد داشت و از این رو انسان‌های صالح هستند که شهر را می‌سازند .

ایشا ن با اشاره به حدیثی از امام حسن (ع) در مورد فواید رفتن به مسجد گفت :معضل امروز ما خالی بودن مساجد است .در صورتی که ورزشگاه‌های ما مملو از جمعیت است .

. وی با بیان خالی بودن مساجد گفت : باید به دنبال حل این مشکل باشیم تا بتوانیم با در آغوش گرفتن قرآن از بسیاری از مشکلات رهایی یابیم و در سایه اسلام سعادت دنیا و آخرت را برای خود فراهم کنیم.

در پایان این مراسم ائمه جماعت مساجد به بیان مشکلات  مساجد پرداختند .

لازم به ذکر است این مراسم با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی باقرشهر،امام جمعه باقرشهر، ﻣﺴﺌﻮل اﻣﻮر ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺷهﺮﺳﺘﺎن ری و جمعی از ائمه جماعت مساجد باقرشهر و مدیران شهرداری برگزار شد .

باقرشهربرگزارجماعتشدشهردارشهرریصمیمانهمساجدنشستوائمه
نظرات (0)
Add Comment