نشست صمیمانه مدیریت فرهنگی هنری شهرری با حضور اهالی ادب و فرهنگ

نشست صمیمانه مدیریت جدید فرهنگسرای ولاء و کارکنان مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 با حضور امام جمعه شهرری و اهالی فرهنگ و هنر شهرری در مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق(ره) برگزار شد.

به گزارش راگانیوز به نقل از فارس نشست صمیمانه هادی آشتیانی مدیریت جدید فرهنگسرای ولاء و کارکنان مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 بعد از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری و اهالی فرهنگ و هنر شهرری عصر دیروز در مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق(ره) برگزار شد.

این نشست با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین شاهچراغی، امام جمعه شهرری، هادی آشتیانی مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 و رئیس فرهنگسرای ولاء و مدیران و کارکنان مراکز تابعه در جمع اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر شهرری تشکیل شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهچراغی در ابتدای این جلسه با نقل حدیثی از رسول اکرم (ص) حضار جلسه را خطاب قرار داد و گفت: پیامبر اکرم (ص) در حدیث نبوی می‌فرمایند «سه صدا هست که همه حجاب‌ها را می‌درد، تمام موانع را از میان بر می‌دارد و تا عرش اعلی عروج می‌کند.»

امام جمعه شهرری ادامه داد: نخستین صدا، صدای قلم فرد عالم است هنگامی که قلم خود را به قصد تحصیل و ترویج دانش بر روی کاغذ به حرکت در می‌آورد. دومین صدا، صدای پای رزمنده اسلام است و سومین صدا، صدای چرخ ریسندگی بانوی مومنه و مسلمانی است که ریسندگی می‌کند.

شاهچراغی در تفسیر معنای این حدیث قدسی توضیح داد: بزرگان از حدیث شریفه این استفاده را کرده‌اند که استقلال و عزت هر سرزمینی در سایه سه چیز است؛ فرهنگ، قدرت نظامی و قدرت اقتصادی.

وی با اشاره به نقش کلیدی فرهنگ در اعتلای جوامع تاکید کرد: همان‌گونه که از این حدیث قدسی استنباط  می‌شود استقلال و عظمت هر کشوری در ابتدا به فرهنگ آن کشور متکی است و این فرهنگ است که نقشه راه قدرت نظامی و اقتصادی جوامع را ترسیم می‌کند.

وی ادامه داد: اگر ملتی زیر بنای فرهنگی قوی نداشته باشد قدرت نظامی و اقتصادی صحیحی هم نخواهد داشت. پس این فرهنگ است که به عنوان یک اصل زیربنایی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

شاهچراغی بار دیگر بر ضرورت و اهمیت فرهنگ به عنوان زیربنای توسعه جوامع تاکید کرد و گفت: حضرت امام حسن مجتبی(ع) در حدیثی می‌فرمایند «تعجب می‌کنم از مردم دنیا که چگونه در غذای جسم خود تفکر و تامل می‌کنند اما از غذای روح خود غافلند.»

امام جمعه شهرری در ادامه سخنان خود کارکنان مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 را مخاطب قرار داد و گفت: بخشی از فرهنگ این مرز و بوم در دستان شماست، بنابراین مسئولیت شما بسیار سنگین است. همه ما در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشیم که چه چیز را به مخاطبان خود و بویژه فرزندان معصوم این سرزمین عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اثر و نتیجه کار فرهنگی در درازمدت حاصل می‌شود، گفت: ما باید ادامه دهنده راه انبیاء و امامان خود باشیم و سیره اولیاء و ائمه معصومین را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

شاهچراغی در پایان سخنان خود یادآور شد: ما در سرزمینی اسلامی زندگی می‌کنیم. کشوری که پشتوانه آن صدها هزار شهید است پس باید این وظیفه و این تکلیف حساس را بر دوش خود احساس کنیم. چرا که در روز جزا باید در پیشگاه خداوند متعال و شهدای اسلام پاسخگو باشیم.

 

بیعت با رهبری برای تحقق شعار سال 93

 

هادی آشتیانی، مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 در ادامه این نشست گفت: هدف اصلی ما از دعوت امام جمعه شهرری بیعت با مقام معظم رهبری مدظله العالی در راستای تحقق فرموده ایشان مبنی بر سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است.

رئیس فرهنگسرای ولاء ادامه داد: همان‌گونه که امام جمعه شهرری فرمودند اقتصاد پر قدرت محتاج زمینه فرهنگی است و ما باید در این طریق قدم‌های مهم و مثمر ثمری برداریم.

آشتیانی افزود: ما در راستای تحقق اهداف ذاتی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به حمایت تمامی شخصیت‌های فرهنگی و فرهیخته شهرری نیاز داریم و از رهنمودهای آنها برخوردار خواهیم شد. و بنابراین سعی ما بر این است تا با سایر نهادها و سازمان‌های شهرری نیز در تعامل و ارتباط دوسویه باشیم.

مدیر مراکز فرهنگی هنری شهرری در ادامه با اشاره به شعار سال سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با عنوان «تهران، شهر مهربانی» کارکنان خود را مورد خطاب ویژه قرار داد و گفت: در امر فرهنگی حفظ نشاط و اخلاق بسیار حائز اهمیت است. کلیه کارکنان و نیروهای خدوم منطقه باید سعی کنند تا با حفظ وحدت و همدلی و با الگو قرار دادن اخلاق و سیره ولایی خدمتگزار این مردم باشند و نظر مثبت شهروندان شهرری را نسبت به فرهنگسرا ارتقاء دهند.

رئیس فرهنگسرای ولاء، در پایان از مردم منطقه 20 به عنوان مردمی مومن، معتقد و فرهیخته یاد کرد و گفت: خدمت رسانی شایسته به مردم فهیم شهرری وظیفه خطیری است که عهده دار آن هستیم و باید با نیازسنجی صحیح در عرصه فرهنگ این منطقه رضایت حداکثری شهروندان را فراهم کنیم.

در پایان این نشست امیر نعیمی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، به مدیحه و مرثیه سرای در باب مقام حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند و همچنین مجید فرائی شاعر شهرری، اشعار زیبایی را برای حضار قرائت کرد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930118001159#sthash.eNFKJmea.dpuf

شهرری
نظرات (0)
Add Comment