نشست مشترک مجمع نمایندگان تهران با استاندارتهران در شهر ری برگزار شد

نشست مشترک مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با استاندار تهران و معاونین وبرخی از مسوولان ادارات استان و شهرستان ری در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.

در این نشست مشترک که 10 نماینده مجلس شورای اسلامی از جمله حسین مظفر ، حسین طلا ، آقا تهرانی ، حمید رسایی ، رحماندوست ، اسماعیل کوثری ، فاطمه آلیا ، زهره طبیب زاده ، لاله افتخاری و سید مهدی هاشمی از اعضای مجمع نمایندگان تهران ، ری ، شمیرانات و اسلامشهر حضور داشتند ، مشکلات در خصوص امور عمرانی و آبادانی شهرستان ری و بخش های مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

رییس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز ده نفر از مجمع نمایندگان تهران ، ری و شمیرانات و اسلامشهر برای بازدید از چند منطقه مهم شهرستان ری در قالب پنج گروه دو نفره عازم حوزه های حسن آباد ، کهریزک ، قلعه نو ، خاوران و بخش مرکزی شدند.

ˈ حسین مظفرˈ افزود: حل مسائل کلان نیاز به بسیج بیشتر تمام منابع دارد و مسوولان محلی هم سعی و تلاش خود را برای رفع مشکلات به جای خواهند آورد.

ˈاسماعیل کوثریˈ با ارائه موارد مهم بازدید خود از بخش حسن آباد و فشافویه ، اظهارداشت: مشکل آب شرب، کشاورزی و صنعتی ( بویژه شهرک صنعتی شمس آباد ) نیازمند رسیدگی و فکر اساسی است.

وی افزود: بحث کمربندی این منطقه که مسیر جاده قدیم قم است و بیشتر وسایل نقلیه سنگین از وسط شهر عبور می کنند و از این رو معضلات جدی برای مردم منطقه ایجاد کرده و نیازمند رسیدگی می باشد.

نماینده مردم تهران ، ری ، اسلامشهر و شمیرانات گفت: زندان و اردوگاهی که در این منطقه وجود دارد به دلیل نبود وسایل نقلیه عمومی برای تردد آزادشدگان از زندان ، مردم منطقه را با مشکلات اجتماعی و فرهنگی مواجه ساخته است. باید اتوبوس یا وسیله مسافربری برای حل این مشکل در نظر گرفته شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری این نکته که طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه باید 75 درصد حمل و نقل مردم تهران و شهرستان های تابعه عمومی شود ، گفت: مساله اتوبوسرانی در این منطقه نیازمند توجه ویژه می باشد و برای حل این مشکل باید از حضور بخش خصوصی حمایت کرد.

وی با اشاره این که درآمدهای فرودگاه امام خمینی و شهرک صنعتی شمس آباد در حد بسیار بالای است ، یادآورشد: با وجود درآمدهای هنگفت، این دو بخش هیچگونه امتیازی برای مردم شهر، علی رغم تحمل مشکلات ناشی از حضور این بنگاه های اقتصادی ، در نظر نگرفته اند واز سویی فرودگاه امام خمینی درباره توسعه فرودگاه با روستای سلمان آباد دچار مشکل و بلاتکلیفی است.

کوثری در زمینه بهداشت و درمان مردم حسن آباد گفت: در این خصوص مردم به لحاظ کمبود مراکز درمانی باید مسیر طولانی را طی کنند تا به مرکزدرمانی شهر ری دست یابند و در این زمینه باید تصمیم اساسی صورت گیرد.

وی تاکید داشت: اجرای مسائل مطرح شده توسط نمایندگان جزو وظیفه نمایندگان نیست اما پیگیری برای احقاق حق مردم حوزه انتخابیه از وظایف نمایندگان است.

این گزارش حاکیست ، حجت الاسلام آقا تهرانی ، خانم لاله افتخاری و حسین طلا دیگر نمایندگان اعزامی به مناطق شهرستان ری در حضور استاندار تهران و معاونین و فرماندار شهرستان ری گزارشی از بازدید های خود ارایه و مسایل و مشکلات این مناطق را مطرح کردند.

فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در ابتدای این نشست با اشاره به قدمت هفت هزار ساله شهرستان ری و مجاورت این شهر با حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ، تامین امنیت و کمبود نیروهای انتظامی این شهرستان را خواستار شد.

ˈهدایت اله جمالی پورˈ گفت: طبق ماده 4 قانون تقسیمات کشوری می بایست شهرستان ری واحدهای اداری مستقل داشته باشد ، با پیگیری های صورت گرفته برای عملیاتی کردن این قانون متاسفانه تنها 60 درصد ساختار اداری شهرستان مستقل است و لازم است حیطه استقلال شهرستان رعایت شود.

وی افزود: مساله دیگری که در زمینه استقلال ساختار اداری شهر ری مطرح است مموضوع استقلال نیروی انتظامی شهرستان ری است که ضرورت رسیدگی آن وجود دارد و از مطالبات مهم مردم می باشد.

جمالی پور به مشکل آلودگی های تحمیل شده از جانب شهر تهران ، مانند مساله تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران که در ری مستقر است اشاره و در خضوض حوزه بهداشت و درمان شهرستان گفت: در بخش بهداشت و درمان در بعد از انقلاب کار اساسی در شهر ری انجام نشده و با توجه به ظرفیت های شهرستان و تعداد جمعیت آن کارهای صورت گرفته کافی نیست. تنها مرکز ترومای جنوب و جنوب غرب و حتی تامحدوده قم در بیمارستان هفتم تیر انجام می شود که این مساله نیازمند رسیدگی است.

فرماندار ویژه شهرستان ری متذکر شد: با توجه به بار ترافیکی منطقه با اجرای کمربندی حرم تا حرم ، تا حدود زیادی این مشکل مرتفع خواهد شد و فرسودگی راه های منطقه و تعویض روکش آسفالت آن ، نیاز به رسیدگی جدی است.

جمالی پور با بیان خطرناک بودن دریاچه شیرابه برای آب منطقه کهریزک ، رسیدگی سریعتر به این مهم را خواستار شد. همچنین مشکل کشت سیفی جات با آبهای نامتعارف که در صورت بی توجهی به یک بحران تبدیل خواهد شد را مطرح کرد.

وی افزود: درباره چگونگی تامین آب شهرک حسن آباد اصلا کار عملی صورت نگرفته و هم اکنون در مورد تامین آب این شهرک گرفتار شده ایم.

فرماندار ویژه شهرستان ری خاطرنشان کرد: این شهرستان به عنوان سند تاریخی تهران باید حفظ شود و از این رو تشکیل یک کارگروه ویژه برای شهرستان ری از سوی مجمع نمایندگان تهرتان ، اعضای شورای اسلامی شهر بسیار ضروری است.

استاندارتهرانبابرگزارتهراندرریشدشهرشهرریمجمعمشترکنشستنمایندگان
نظرات (0)
Add Comment