نقد و بررسی کتاب «سفر معمولا صبح اتفاق می‌افتد» در شهرری

به گزارش  راگانیوز به‌نقل از روابط‌عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، کتاب «سفر معمولا صبح اتفاق می‌افتد» مجموعه 13داستان کوتاه از «علی‌اله سلیمی» است که وجه مشترک آن‌ها، پرداختن به زندگی آدم‌های اغلب فرودست جامعه است که با شرایط نسبتاً سخت زندگی مواجه هستند.

موقعیت جغرافیایی اکثر داستان‌های این کتاب فضاهای حاشیه‌ای در شهرهای بزرگ از جمله تهران است که همین مسئله شرایط سخت و ناگواری را به ساکنان خود تحمیل می‌کند. بیشتر شخصیت‌های محوری داستان‌ها از میان افرادی انتخاب شده‌اند که خصلت جمع‌گریزی دارند و به‌دلیل موقعیت‌های دشواری که دارند ترجیح می‌دهند در دنیای درونی خود سیر کنند تا در جمع‌های شلوغ که ویژگی‌ شهرهای بزرگ است.

احساس قالب در اکثر داستان‌های این کتاب، تنهایی و انزوای آدم‌هایی است که شرایط محیطی آنها را به گریزی ناخواسته از محیط‌های جمعی و شاد وادار کرده است. کتاب بیشتر به موقیعت آدم‌های فراموش شده در حاشیه شهرهای بزرگ می‌پردازد که زندگی آنها اغلب با یکنواختی و کسالت ممتد همراه است.

علاقمندان برای حضور در نشست نقد و بررسی کتاب «سفر معمولا صبح اتفاق می‌افتد» می توانند، روز دوشنبه یازدهم خرداد ماه جاری ساعت 14 به کتابخانه شیخ کلینی (ره) واقع در شهرستان ری، انتهای خیابان 24 متری، خیابان استخر (کریمی شیرازی) روبروی فروشگاه شهروند مراجعه کنند.

بر پایه این گزارش، جلسه نقد و بررسی کتاب «سفر معمولا صبح اتفاق می‌افتد» به همت انجمن کتابخانه‌های عمومی و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری برگزار می‌شود.

 

اتفاقبررسیدرسفرشهرریصبحمعمولامیافتدنقدوکتاب
نظرات (0)
Add Comment