نمایشگاه جهاد مقاومتی «یاد شهدا» در جنوب تهران افتتاح شد

نمایشگاه بزرگ هفته دفاع مقدس با بیش از 70 غرفه و 21 عنوان برنامه فرهنگی، آموزشی و حماسی در محل مجموعه فرهنگی ولی‌عصر (عج) در منطقه 20 تهران آغاز به کار کرد.

 منصور کتانباف ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه یاد شهدا اظهار داشت: به منظور آشنایی بیشتر جوانان با ایثارگری‌های دلاوران رزمنده در دوران دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای معزز، صدها ویژه برنامه فرهنگی و حماسی در منطقه 20 آغاز شده است که گشایش نمایشگاه جهاد مقاومتی از مهم‌ترین آن است که تا پایان هفته دفاع مقدس میزبان هزاران شهروند این منطقه جنوبی خواهد بود.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه محوطه سازی نمایشگاه جهاد مقاومتی به خوبی تداعی کننده فضای دوران دفاع مقدس است افزود: علاوه بر ادوات نظامی سنگین، دریاچه مصنوعی فرهنگسرای ولاء با نصب پل شناور، گیاهان پوششی و نمایش غواصان به خوبی با منطقه حورالعظیم جنوب کشور شبیه سازی شده و شهروندان با استفاده از این محیط می توانند محل عملیات های جنگی آن دوران را تجسم کنند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه حاصل تعامل شهرداری منطقه 20 و سپاه ناحیه ری عبدالعظیم(ع) است، اظهار داشت: بیش از 70 غرفه در قالب 5 پردیس اجتماعی، جنگ نرم، فرهنگی و حماسی، تربیت بدنی و آموزشی در این نمایشگاه فعال شده و به شهروندان خدمات فرهنگی و آموزشی ارائه می‌شود.

کتانباف به اکران فیلم‌های حماسی در فضای این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: ایجاد خیابان هنر، ایثار و شهادت، رژه موتورسواری، همایش زینبیون، غبارروبی مزار شهدای گمنام، نورافشانی و اجرای صدها برنامه مذهبی و فرهنگی از جمله عنوان برنامه‌های پیش‌بینی شده در این فضای نمایشگاهی است.

گفتنی است، نمایشگاه جهاد مقاومتی یاد شهدا در محل مجموعه فرهنگی ولیعصر(عج) واقع در میدان نماز شهرری همزمان با هفته دفاع مقدس از ساعت 9 تا 12 ظهر و 17 تا 22 شب پذیرای شهروندان است.

 

افتتاحتهرانجنوبجهاددرشدشهداشهرریمقاومتینمایشگاهیاد
نظرات (0)
Add Comment