نماینده مجلس: موفقیت چرخه تولید در گرو برداشتن سایه سیاست از اقتصاد است

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقری بنابی روز شنبه در حاشیه بازدید از خط تولید شرکت سایپا پرس در جمع مدیران و مسوولان این شرکت اظهار داشت: بحث خودرو یکی از موضوعات مهم و درعین حال پیچیده ای است که برای برطرف شدن مشکلات در این بخش باید ابتدا سیاست از بخش تولید جدا شود.

وی در مورد افزایش قیمت خودرو و تاثیرات حضور بخش خصوصی در این صنعت افزود: چنانچه بخش خصوص در کار تولید و اقتصادی مانند گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو حضور پیدا کند بهره وری بطور چشمگیری بالا خواهد رفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موفقیت اقتصاد مقاومتی در جذب بخش خصوصی است، اظهارداشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بستر حضور بخش خصوصی فراهم شود.

بنابی درخصوص افزایش قیمت حامل های انرژی در بودجه سالجاری دولت اظهارداشت: افزایش قیمت حامل های انرژی طبق قانون دولت مجاز به افزایش یا ثبات نرخ است.

وی با بیان اینکه قیمت نفت خام در فوب خلیج فارس کاهش پیدا کرده، اظهار کرد: به نظر نمی رسد تا زمانی که قیمت نفت در همین سطح کنونی باشد، دولت بخواهد قیمت مصرف حامل های انرژِی را افزایش دهد.

کارخانه سایپا پرس واقع در باقرشهر از توابع شهرستان ری هم اکنون در زمینه تولید قطعات پرسی بدنه انواع خودرو ال 90 ، پراید و تیبا فعالیت دارد و سال گذشته بالغ بر 14 میلیون قطعه تولید کرد که در سالجاری با توجه به تقاضای 35 درصدی مشتریان پیش بینی می شود تولید قطعات به 20 میلیون قطعه افزایش یابد.

ازاستاقتصادبرداشتنتولیددرسایهسیاستشهرریمجلسموفقیتنمایندهچرخهگرو
نظرات (0)
Add Comment