هدایت انسان، هدف عالی قرآن کریم است

 به گزارش راگانیوز به نقل ازروابط عمومی آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع)، حجت الاسلام والمسلمین ‘سید محمدحسن ابوترابی فرد’ در آیین اختتامیه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی استان تهران در تالار شیخ صدوق شهرری، افزود: اسلام را نه با زبان بلکه باید با عمل معرفی و تبیین کرد.


وی با بیان اینکه اگر طالب هدایت و در جستجوی سعادت هستیم باید در محضر قرآن زانو بزنیم، افزود: به استناد آیات این کتاب شریف، قرآن در گام نخست به ارایه راه تبیین مسیر بشر و در گام دوم، به عنوان هادی به دست گیری و رساندن او به مقصد می پردازد.

حجت الاسلام ابوترابی، تقوا را کلید واژه بهره مند شدن از هدایت باری تعالی دانست و تاکید کرد: افرادی از هدایت قرآن به معنای رسیدن به مقصد بهره مند می شوند که تقوا داشته باشند، انسان به میزان تقوا از قرآن و هدایت آن به معنای رسیدن به قصد برتر بهر ه مند می شود.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به تقوا باید از قرآن بهره مند شد و کلید بهره از معارف وحی نیز استفاده از نور عقل است و کسانی که به محضر عقل و قرآن وارد می شوند گناه را کنار گذاشته و به عقل نزدیک شده و با حقایق ناب وحی نورانی می شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به حاملان قرآن، گفت: کسانی که توفیق شاگردی قرآن را دارند باید در حد امکان به ویژگی های قرآن مزین شوند و مردم در سایه این ویژگی ها به قرآن وارد می شوند و باید اسلام را نه با زبان بلکه با عمل معرفی کنند.

این آیین با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران و جمع کثیری از خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و حاملان قرآن برگزار شد.

استانسانشهرریعالیقرآنهدایتهدفکریم
نظرات (0)
Add Comment