هزار بادبادک در آسمان شهر ری به پرواز درآمد

 به گزارش راگانیوز، اصغر عطایی ظهر امروز در حاشیه جشنواره بزرگ بادبادک‌ها که در منطقه 20 برگزار شد، اظهار داشت: یک هزار کودک، دانش‌آموز و نوجوان شهرری از محله‌های بیست‌گانه در این جشنواره حضور داشتند که در ضمن پرواز بادبادک‌های دست‌ساز و اهدایی، در ارتباط با لزوم تفکیک پسماند از مبداء و مفاهیم ترافیکی مورد آموزش قرار گرفتند.

قائم‌مقام شهردار منطقه 20 با اشاره به اهمیت طرح آسمان آبی و زمین پاک که از مهم‌ترین رویکردهای مدیریت شهری تهران است، افزود: ویژه‌برنامه‌های استقبال از نوروز 94 در نواحی هفت‌گانه منطقه 20 با محوریت طرح آسمان آبی و زمین پاک برنامه‌ریزی شده است تا علاوه بر آماده‌سازی محیط شهری برای ورود به سال نو، شهروندان با این طرح زیست‌محیطی بیش از پیش آشنا شوند.

وی کودکان را مناسب‌ترین قشر برای نشر مفاهیم آموزشی و ترویج اقدامات فرهنگی برشمرد و یادآور شد: کودکان امروز آینده‌سازان جامعه فردا هستند و در خانواده نیز می‌توانند به‌عنوان بهترین الگو برای بزرگ‌ترها نقش‌آفرینی کنند به همین دلیل اکثر ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مدیریت شهری برای این قشر موثر انجام می‌شود.

جمع‌آوری روزانه دو تن پسماند خشک از یک محله منطقه 20

امید کشاورز شهردار ناحیه 3 منطقه 20 نیز در حاشیه این مراسم به اجرای طرح بهینه‌سازی تفکیک پسماند از مبدا در محله 13 آبان به عنوان محله پایلوت شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: آموزش و آگاه‌سازی چهره به چهره 11 هزار خانوار ساکن از اصول اجرای این طرح بوده است که بعد از دو سال کار جهادی شاهد مشارکت بالای شهروندان هستیم و در حال حاضر روزانه حدود دو تن پسماند خشک تفکیک شده از منازل و مدارس محله 13 آبان جمع‌آوری می‌شود.

وی در ادامه به حضور گروه نمایشی مردان نقره‌ای که حامل شعارهای آسمان آبی و زمین پاک بودند و با حرکات نمایشی توجه حاضران را به خود جلب می‌کردند نیز اشاره کرد و یادآور شد: برپایی ده غرفه آموزشی، فرهنگی و ورزشی، اجرای برنامه زنده و مسابقه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های این جشنواره پرهیجان بود.

به گزارش فارس، قائم‌مقام شهردار منطقه 20، معاونان، مدیران ارشد شهری، شهرداران نواحی هفت‌گانه به همراه هزار شهروند شهرری از حاضران جشنواره بادبادک‌ها بودند که در بوستان جانبازان ناحیه سه شهرداری منطقه برگزار شد.

 

آسمانبادبادکبهدردرآمدریشهرشهرریهزارپرواز
نظرات (0)
Add Comment