هزینه‌های سنگین حامل‌های انرژی برروی شانه‌های آسایشگاه کهریزک

مشکلات و موانع پیش روری آسایشگاه کهریزک در راستای هزینه‌های سنگین حامل‌های انرژی در نشست مشترک معاون استاندار تهران و هیئت مدیره آسایشگاه کهریزک مورد بررسی قرار گرفت.
 به گزارش راگانیوز به نقل از فارس بعدازظهر امروز در نشست مشترک هدایت‌الله جمالی‌پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و هیئت مدیره آسایشگاه کهریزک مشکلات و موانع پیش روی این مرکز را مورد بررسی قرار گرفت.

محمدرضا صوفی‌نژاد، مدیر آسایشگاه کهریزک طی سخنانی در این نشست با اشاره به تاریخچه تأسیس آسایشگاه و چگونگی انجام انواع خدمات بهداشتی، درمانی و اقامتی در این مجموعه اظهار داشت: درحال حاضر هزار و 750 مددجوی معلول، سالمند و بیماران مبتلا به ام‌اس در این مکان زندگی می‌کنند که شاخص پذیرش همگی آنان فقر و نیاز مالی است.

وی گفت: متوسط هزینه نگهداری از هر مددجو به‌ صورت ماهانه 16 میلیون ریال بوده که تنها 18 درصد از کل هزینه‌های این مجموعه توسط دولت و 82 درصد مابقی آن تماما توسط کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به وضعیت قبض‌های آب و برق و گاز آسایشگاه بیان داشت: از زمان قطع یارانه‌های آب بهاء، برق و گاز و عدم توانایی مجموعه در پرداخت این هزینه‌های سنگین، این موضوع تبدیل به معضلی بزرگ شده است.

وی همچنین با اظهار امیدواری از تسریع در ساخت جاده کمربندی افزود: جاده کمربندی راه اتصالی اهالی این منطقه به خیابان اصلی است که، امید است با مساعدت‌های همه جانبه این مهم که از ضروریات حفظ جان معلولان و سالمندان در برابر حوادث جاده‌ای است به‌زودی به انجام برسد.

صوفی‌نژاد همچنین از فرماندار شهرستان ری درخواست کرد تا در به سرانجام رسیدن عملیات ساخت 50 واحد مسکونی ویژه پرسنل محروم آسایشگاه، این مرکز را یاری کند.

خدمت‌رسانی آسایشگاه کهریزک ستودنی است

هدایت‌الله جمالی‌پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه این نشست خدمات آسایشگاه کهریزک به معلولان و سالمندان را ستودنی خواند و گفت: با این حجم و گستردگی و نیز کیفیتی که امروز در این مجموعه شاهد هستیم، به‌ خوبی می‌دانیم که بهترین خدمات ممکن به معلولان و سالمندان بستری در حال انجام است.

وی کهریزک را شاخص خدمت‌رسانی به نیازمندان عنوان کرد و افزود: همین نحوه خدمت‌رسانی است که باعث شده کهریزک در همه جا به عنوان الگویی ستودنی شناخته شده باشد.

جمالی‌پور همچنین یادآور شد: این‌گونه مراکز که دست دولت را در خدمت به معلولان و سالمندان می‌گیرند، باعث می‌شوند بار عمده‌ای از دوش دولت برداشته شود.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان تصریح کرد: آماده هستیم با همه امکانات موجود در رفع مشکلات و موانع اجرایی این مجموعه همکاری کرده تا راه برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر هموار شود.

 

شهرری
نظرات (0)
Add Comment