هفتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری برگزار شد

راگانیوز- هفتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در محل سالن کنفراس فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.

 

به گزارش راگا نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرری، فرماندار شهرستان ری در این نشست گفت: برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر و مقابله با این بلای خانمانسوز بایستی رسانه ها به ویژه رسانه ملی بیش از گذشته برنامه سازی و اطلاع رسانی کند.

هدایت الله جمالی پور با اشاره به رسالت صدا و سیما در خصوص آگاهی دادن به مردم نسبت به عوارض استفاده از مواد مخدر افزود: رسانه ملی باید نسبت به ارتقاء سطح آگاهی خانواده ها در مورد مضرات و عوارض مخرب و ویرانگر مواد مخدر صنعتی و سنتی تلاش کند امروز واقعا جامعه مورد تهدید است.

وی تاکید کرد: دانشگاه مد نظر حضرت امام (ره) در خصوص صدا و سیما یعنی آموزش و راه درست نشان دادن به مردم.

وی ناهماهنگی در برخی از مراکز ترک اعتیاد را نیز موجب وارد شدن آسیب به افراد دانست و اظهار کرد: بازدید هایی که از مراکز ترک اعتیاد و نگهداری معتادین صورت می گیرد باید در قالب دستورالعمل نحوه نگهداری بیماران، ورود و خروج و ضوابط قانونی آنان باشد.

در ادامه این جلسه دبیر هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: کار جهادی یعنی تلاش بدون منت و شبانه روزی و مبارزه با مواد مخدر مصداق کار جهادی است.

ˈرضا ربیع زادهˈ افزود: تاریخ استفاده از مواد مخدر به 7500 سال پیش است و برای مقابله با آن نیازمند تلاش و ارتقاء سطح فرهنگی مردم هستیم.

به گفته وی، بایستی در دو جبهه با مواد مخدر مبارزه کرد ابتدا آگاهی بخشی و اینکه چه کنیم افراد سالم آلوده نشوند و بعدا کمک به افرادی که درگیر و آلوده به مواد مخدر شده اند تا آسیب کمتری ببینند.

همچنین درمان، مشارکت حقوقی و اطلاعات، بررسی آخرین وضعیت کمپ ها و اردوگاه شفق و گزارش پلیس مواد مخدر در زمینه پاکسازی بخشی از مباحثی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تهرانجنوب تهرانراگا نیوزریشهرداری باقرشهرشهرری
نظرات (0)
Add Comment