هفدهمین شب «ماه 20» و میزبانی نخبه‌های عرصه فرهنگی

به گزارش راگانیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام میثم امرودی به‌همراه حجت‌الاسلام رضا غلامی، میهمانان هفدهمین شب ویژه‌برنامه «ماه 20» بودند.

حجت‌الاسلام میثم امرودی، معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران به‌همراه حجت‌الاسلام رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا در بازدید از ویژه‌برنامه «ماه 20» از عملکرد مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 و شهرداری شهرری اظهار داشت: انجام کارهای فرهنگی احتیاج به مکان و شخص فعال دارد که فرهنگ‌سرای ولاء با حضور فاطمیان‌پور و معاونان وی که متخصصان امر فرهنگی هستند و همچنین محیط و جایگاهی که دارد بستر مناسبی برای برگزاری این‌گونه برنامه‌ها است و امید می‌رود برگزاری برنامه‌های فرهنگی بیش از پیش ادامه پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به شهرری و قطب مذهبی شهر خاطرنشان کرد: شهرری قطب مذهبی است و منصور کتانباف و برومند نامداری در شهرداری منطقه 20 فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌اند و با توجه به قطب مذهبی این منطقه، برنامه‌ها متناسب و با توجه به این موضوع طرح‌ریزی و برگزار شده است.

اعمال شب‌های احیاء، در شب 17 «ماه 20» سر زبان‌ها بود

شب گذشته در هفدهمین شب از ماه مبارک رمضان، برنامه «ماه 20» در لحظات طلایی منتهی به افطار شریک لحظات ناب مخاطبان خود شد.

علیرضا پناهی، مجری این برنامه با همان بیان و روال همیشگی‌اش آغازگر هفدهمین برگ از «ماه 20» شد.

پس از شروع برنامه و قرائت قرآن توسط قاری ممتاز علی کاظمی کارشناس مذهبی برنامه حجت‌الاسلام محمود صنیعی به روی صحنه آمد و با اشاره به حدیثی از امام زین‌العابدین (ع) گفت: اول دعای خود بسم‌الله الرحمن الرحیم و یک صلوات و استغفرالله ربی و اتوب الیه و صلوات را بگویید هر کاری که صورت می‌گیرد اگر بسم‌الله الرحمن الرحیم نداشته باشد ابتر است و صلوات باعث می‌شود دعا مستجاب شود و دعاهایی که توبه و استغفار نداشته باشد دعا نیست.

وی ادامه داد: در این شب‌ها اول برای کسانی که در حقتان بدی کردند دعا کنید؛ دوم کینه‌ای به دل نداشته باشید؛ سوم در دعا کردن کریم باشید؛ چهارم اقرار به گناه در درگاه الهی کنید؛ پنجم گناه‌های بزرگی را که انجام داده‌اید را بگوئید و در انتها صلوات بفرستید و دعاهای این شب‌ها را بخوانید و بازم صلوات بفرستید؛ که صلوات مشکل‌های بسیاری را حل می‌کند و بدترین گناه با این روش بخشیده می‌شود.

برنامه بعدی، حضور خواننده مذهبی سیدجواد میری بود که چند قطعه بسیار زیبا با موضوع حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه‌السلام اجرا کرد.

بعد از اجرای هنری این خواننده گروه هنری قند و عسل به سرپرستی زهرا خمسه به روی سن آمدند و برنامه‌های شاد و مفرحی را برای کودکان اجرا کردند که شور و شوق فراوانی را بین آن‌ها ایجاد کرد.

پایان بخش برنامه مسابقه ویژه روزه اولی‌ها برگزار شد و به همه آن‌ها از طرف بانک شهر و فرهنگ‌سرای ولاء جوایزی اهدا شد.

بر پایه این گزارش، ویژه‌برنامه «ماه 20» در شب‌های ماه مبارک رمضان از ساعت 21 تا 24 در دو بخش نمایشگاه و برنامه‌های صحنه با حضور قاریان ممتاز قرآن کریم، کارشناسان مذهبی، مداحان و هنرمندان به نشانی شهرری، میدان نماز، فرهنگ سرای ولاء برگزار می‌شود.

 

20شبشهرریعرصهفرهنگیماهمیزبانینخبههایهفدهمینو
نظرات (0)
Add Comment