همایش آموزشی سفیران پیشتاز خط سفید در شهرری برگزار شد

به گزارش راگانیوز، برومند نامداری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای کمپین آسمان آبی و زمین پاک در منطقه 20 اظهار کرد: به‌منظور توجیه تاکسیرانان به‌عنوان قشر تاثیرگذار در اجرای طرح خط سفید و نهادینه کردن رفتارهای صحیح ترافیکی در بین شهروندان همایش آموزشی سفیران پیشتاز خط سفید با حضور بیش از 200 نفر از تاکسیرانان این منطقه برگزار شد.

وی نهادینه کردن رفتارهای صحیح ترافیکی برای رانندگان، راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده را از مهمترین اهداف طرح خط سفید برشمرد و گفت: طرح خط سفید به‌عنوان زبان هدایت ترافیکی است که به‌منظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا مجموعه اقداماتی را برای ارتقاء فرهنگ نظم، انضباط و قانون‌گرایی را به اجرا در می‌آورد.

طرح خط سفید عاملی برای تغییر رفتار رانندگان و کاهش تصادفات و افزایش ایمنی شهر است

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جعفرپور به نوع رانندگی شهروندان تهرانی اشاره کرد و بر اساس آمار، 30 درصد تصادفات رانندگی را ناشی از تغییر مسیر ناگهانی اعلام کرد و اجرای طرح خط سفید را عاملی برای تغییر رفتار رانندگان و کاهش تصادفات و افزایش ایمنی شهر دانست.

وی نقش تاکسیرانان را در اجرای طرح خط سفید بسیار پر‌اهمیت عنوان کرد و گفت: به‌دلیل خدمات‌رسانی گسترده ناوگان تاکسیرانی در سطح شهر تهران و مهمتر از آن اعتماد شهروندان به این قشر زحمتکش در حفظ امنیت و اطلاع و آشنایی با معابر و مراکز شهر؛ اجرای این طرح از سوی تاکسیرانان موجب تسری آن در بین سایر شهروندان می‌شود و امید است به کمک آنان این طرح عملیاتی شود و شهری ایمن‌تر و با ترافیک روان داشته باشیم.

مشاور و رئیس شورای فرهنگی اجتماعی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح تردد خودروها در بین خطوط سفید در مناطق 6 و 8 و اقدامات فرهنگی صورت گرفته گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا 29 اسفند‌ماه این طرح به‌صورت ارشادی در سطح شهر تهران اجرا خواهد شد و پس از آن از 15 فروردین همراه با جریمه خواهد بود.

خط سفید؛ خط هدایت و حریم آرامش است

عین‌الله جهانی، معاون آموزشی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه خط سفید؛ خط هدایت و حریم آرامش است، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی، آموزش، کنترل و نظارت باعث اجرای بسیاری از طرح‌های خوب ترافیکی می‌شود و چنانچه خودروها بین خطوط حرکت کنند و از تغییر مسیر ناگهانی بپرهیزند ضمن برخوداری از ترافیک روان، شاهد نظم، امنیت و کاهش تصادفات در کلیه معابر شهر خواهیم بود.

وی با تاکید بر نقش انضباط ترافیکی با محوریت خط سفید در تردد خودروها و کاهش ترافیک و تصادفات گفت: حضور پلیس راهنمایی رانندگی و دوربین‌های نظارتی در ایجاد نظم و امنیت شهر مهم است و امید است به‌زودی رانندگان تاکسی به عنوان افرادی که مدت زمان طولانی در سطح شهر تردد دارند به جایگاهی برسند که نیازی به نظارت دوربین‌ها و پلیس راهنمایی نداشته باشند.

جهانی ضمن تشریح انواع خطوط راهنمایی رانندگی و مفهوم هر یک عنوان کرد: با آگاهی و شناخت هر یک از خطوط و رعایت قوانین تردد از آن‌ها؛ کلیه رانندگان وسایل نقلیه عمومی و شخصی می‌توانند نقش مهمی در ایجاد نظم و انظباط ترافیکی و جلوگیری از تصادفات ایفا کنند.

معاون آموزشی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در پایان با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی نقش بسیار مهمی در اشاعه طرح خط سفید دارند، افزود: قطعاً با کمک شما و پلیس راهور این طرح به خوبی اجرا خواهد شد و منفعت آن نیز برای کلیه شهروندان خواهد بود و امید است آمار 10درصدی تصادفات در اثر تغییر مسیر ناگهانی با اجرای این طرح کاهش یابد.

 همایش آموزشی سفیران پیشتاز خط سفید با مشارکت اداره آموزش شهروندی معاونت اجتماعی و معاونت حمل ون قل و ترافیک منطقه 20 و با حضور مشاور و رئیس شورای فرهنگی اجتماعی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران؛ معاون حمل و نقل وترافیک منطقه 20 ؛ قائم مقام معاونت اجتماعی فرهنگی؛ رئیس اداره آموزش شهروندی معاونت اجتماعی و مدیران اجتماعی نواحی در سالن فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

 

آموزشیبرگزارخطدرسفیدسفیرانشدشهرریهمایشپیشتاز
نظرات (0)
Add Comment