همایش شیرخوارگان حسینی بیعت مادران و فرزندان با امام حسین(ع) است

 به گزارش پایگاه خبری راگانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی که با حضور هزاران مادر و فرزند در بقعه بی‌بی زبیده(س) شهرری برگزار شد، در جمع عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام اظهار داشت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی مظهر بیعت مادران و فرزندان آنان با امام حسین(ع) است.

وی خانواده را کوچکترین نهاد جامعه دانست و گفت: اگر خانواده‌ها به نور علم، اخلاق، ایمان، عفت و پاکدامنی نورانی شود، قطعاً آن جامعه اصلاح شده و نورانیت پیدا می‌کند.

این کارشناس مسائل مذهبی با تاکید بر این‌که مسؤولیت تربیت فرزندان بر عهده مادران است، تصریح کرد: فرزندان تحت تاثیر آموزه‌ها و رفتار و گفتار مادران قرار دارند و مادران نقش بسزایی در شکل‌گیری شخصیت و رفتار فرزندان دارند.

وی ادامه داد: مادران در تربیت فرزندان خود مسئولیت خطیری دارند. مادران باید ضمن آراستگی به ایمان، فضائل اخلاقی، آموزه‌های قرآن و عترت عاشورا، منازل خود را به مهد تربیت انسان‌های صالح و اثرگذار در جامعه تبدیل کنند.

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: مادران و پدران الگوی فرزندانشان هستند و این مسئولیت سنگینی است که بر دوش والدین است. پدران و مادران باید توجه داشته باشند که رفتار آنان در آینده به سیره و رفتار فرزندانشان تبدیل می‌شوند پس باید تا جایی که می‌توانند مراقب رفتار و کردار خودشان باشند.

وی در پایان با بیان اینکه فلسفه تربیت دینی، ثمره زندگی قرآنی است، گفت: این مهم دستاورد انس با عاشورا است. حضرت سیدالشهداء (ع) در آخرین لحظات هم حاضر به دیدن هتک حرمت اهل حرمش نیست و این نشانگر اوج غیرتمندی حضرت است.

به گزارش فارس، روزنامه‌های خارجی همانند هاآرتص طی روزهای اخیر در واکنش به همایش شیرخوارگان حسینی با تیتر «بمب‌های خطرناک» به این همایش می‌پردازد.

این روزنامه اعلام کرده است که ایران در حال سرباز گیری برای خود است، همچنین بررسی لایحه‌ای در پارلمان انگلستان، جهت منع برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در بریتانیا، بهانه‌ای آورده است که برگزاری این مراسم سبب ترویج خشونت در جوامع می‌شود، همچنین صهیونیست‌ها 114 قسمت فیلم کوتاه علیه این همایش را ساخته‌اند.

ابوترابیبی بی زبیدهشهرریهمایش شیرخوارگان حسینی
نظرات (0)
Add Comment