همایش طبیعت در نگاه قرآن و دانشمندان اسلامی، ایرانی برگزار می شود

راگانیوز – همایش طبیعت در نگاه قرآن و دانشمندان اسلامی ایرانی و ششمین دوره جایزه علمی ترویجی حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار می شود.

 

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی عبدالعظیم حسنی(ع)، این همایش به تلاش مرکز نجوم معاونت امور روحانیون و حوزه های علمیه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) پنجشنبه یکم اسفندماه از ساعت 9 صبح تا 18 در محل تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس برپا می شود.

در این همایش نگاه قرآن به طبیعت، مکانیک ابن سینا و تاثیر آن در غرب، بیرونی و کشف شتاب در حرکت خورشید، دانشمندان اسلامی و تعیین وزن مخصوص، اکتشافات ˈابن هیثمˈ و ˈکمال الدین فارسیˈ در نورشناسی، ابن سینا و زلزله شناسی، ابتکارات دانشمندان اسلامی در رویت هلال، عبدالرحمن صوفی رازی و کشف سحابی آندرومدا، ابتکارات بیرونی در محاسبه شعاع زمین، گذر سیاره زهره از نظر ابن سینا، محمدبن زکریای رازی و کشف الکل و اسید سولفوریک از محورهای این همایش است.

در این همایش دکتر مهدی گلشنی چهره ماندگار و استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف، ˈعلی عجب شیرزادهˈ استاد دانشگاه تبریز و عضو هیات رییسه انجمن نجوم ایران، ˈحسن بلوری ˈاستاد دانشگاه برلین، حجت الاسلام والمسلمین ˈعیسی مسترحمیˈ پژوهشگر قرآن و نجوم، ˈ حسین امیدیانیˈ استاد دانشگاه تهران و ˈ محمود ناطقˈ استاد دانشگاه خوارزمی از جمله سخنرانان اصلی سخنرانی خواهند کرد.

اسلامیایرانیبرگزاردانشمنداندرشهرریشودطبیعتقرآنمینگاههمایشو
نظرات (0)
Add Comment