همایش طلیعه داران تبلیغ شهرستان ری برگزارشد

در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان, همایش طلیعه داران تبلیغ در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات برگزارشد.

حجت الاسلام ذاکر صادقی‌کیا در حاشیه همایش طلیعه داران تبلیغ در گفت وگو باتسنیم  اظهار کرد: امروز کشور ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با مدیریت و درایت ولایت فقیه در دوران رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری توانسته از بحران‌های سخت به سلامت عبور کند، آثار و برکات مساله ولایت فقیه از جمله مسائلی است که باید در رابطه با آن به همه مردم اطلاع رسانی شده و آگاهی بخشی کامل صورت گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرری افزود: بیان احکام اهمیت زیادی دارد بسیاری از مردم مسائل شرعی خود را به طور کامل نمی‌دانند و لذا از جمله مهمترین وظایف مبلغان دین که مراجع هم به آن تاکید دارند آموزش احکام دین است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرری با اشاره به مساله خرافات و عرفان‌های نوظهور عنوان کرد: افرادی هستند که به نام عرفان اعتقادات و عرفان های دروغین را در جمع جوانان مطرح می‌کنند، باید مبلغان حقیقت این افراد را برای جوانان آشکار کنند زیرا بسیاری از آنها انسان‌های موجهی نبوده و به خاطر آمال و آرزوهای دنیوی دنبال این برنامه‌ها می‌روند.

وی درباره اقامه نماز جماعت در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با توجه به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان مومنان روزه دار بیشتر در مساجد حضور پیدا می‌کنند خوب است که تلاش شود تا نمازهای واجب در همه مساجد درسه وعده به صورت جماعت خوانده شود.

حجت الاسلام صادقی کیا با اشاره به مساله خمس و زکات گفت: خمس و زکات از جمله واجباتی است که باید در کنار نماز به آن توجه شود اما متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است، مبلغان باید احکام خمس و زکات را در منابر، مساجد و جلسات دینی مطرح کنند.

وی درباره امر به معروف و نهی از منکربیان کرد: تذکر لسانی از جمله مواردی است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند، درباره چگونگی تذکرلسانی در زمینه واجبات، مبلغان باید پرتلاش وارد شود اگرچه در این باره مشکلات زیادی وجود داشته و اتفاقات و حوادث اخیر نیز این مساله را تهدید و تضعیف کرده است اما اگر واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر عملی می شد امروز مظاهر فساد اخلاقی را شاهد نبودیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرری درباره جذب جوانان به مراکز دینی اظهارکرد: فرهنگ‌سازی در راستای جذب جوانان به مراکز دینی به ویژه مساجد از جمله مسائلی است که مبلغان باید به آن توجه کنند امروز جوانان در معرض آسیب و آفت های زیادی قراردارند باید با برخورد خوش و رفتار نیکو فاصله علما با جوانان کم شده و آنها را به سمت و سوی مسائل دینی جذب کرد.

وی افزود: ازجمله مواردی که باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد افزایش جمعیت است که دغدغه مقام معظم رهبری است, این مساله با توجه به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری با ظرافت های خاص خود باید مطرح شود.

حجت الاسلام صادقی‌کیا درباره ارتباط حجاب و عفاف و خانواده اظهار کرد: در جامعه اسلامی کشور ما حجاب و عفاف از جمله مسائلی است که در تحکیم ارکان خانواده بسیار می‌تواند موثر باشد اگر امروز شاهد آمار بالای طلاق هستیم به دلیل کارکردهای دشمنان درباره تضعیت حجاب و عفاف است که موجب از هم پاشیدگی خانواده ها نیز می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد وحدت و همدلی میان مردم و مسئولان گفت: دشمن با جنگ نرم و تهاجمات فرهنگی تلاش می‌کند تا وحدت و همدلی مردم و مسئولان را از بین ببرد مردم باید آگاه شده و تحت تاثیر برنامه ها مخرب دشمن قرار نگیرند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرری بیان کرد: مساله اعتیاد و مصرف مشروبات الکلی موجب ایجاد اختلاف و فروپاشی خانواده‌ها می‌شود مبلغان باید با عنایت و توجه ویژه آسیب و صدمات این مسائل را برای مردم مطرح کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرری خاطرنشان کرد: سبک زندگی اسلامی، ساده زیستی، قناعت بر اساس سیره ائمه معصومین از جمله مسائلی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته و احیا ارزش‌ها و  سنت‌های حسنه مانند حق‌گویی، استکبار ستیزی، صله رحم و عیادت بیمار از جمله مسائلی است که مبلغان باید مطرح کنند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment