همایش پیاده‌روی و نمایشگاه سلامت در باقرشهر برگزار شد

به گزارش راگانیوز ، دقایقی پیش همایش بزرگ پیاده‌روی و نمایشگاه سلامت به‌مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت با حضور فعالان رسانه‌های استان تهران در روستای قمصر برگزار شد.

علی فرجی، دهیار روستای قمصر در حاشیه این مراسم در ارتباط با همایش پیاده‌روی و نمایشگاه بزرگ سلامت در روستای قمصر اظهار داشت: نمایشگاه یک‌روزه سلامت با هدف ترویج فرهنگ رعایت بهداشت و سلامت برگزار شده است که خوشبختانه با حضور چشمگیر اهالی روستا همراه بوده است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با همکاری مرکز خانه بهداشت روستای قمصر در محل دهیاری برپا شده است که بیش از 10 غرفه با رویکرد سلامت در این نمایشگاه فعالیت دارند که شامل غرفه‌های پزشک عمومی، روانشناس، مشاوره خانواده، تست قند خون و فشار خون، مشاوره پوست و مو و … است.

دهیار روستای قمصر در ادامه افزود: افتتاحیه نمایشگاه با همایش پیاده‌روی یکهزار نفری اهالی روستا آغاز شد در این همایش همه شرکت‌کنندگان مقابل خانه بهداشت تجمع کرده و مسیر خانه بهداشت تا دهیاری را پیاده طی کردند و سپس با حضور در محل نمایشگاه زنگ سلامت در این نمایشگاه به صدا درآمد.

فرجی در پایان تصریح کرد: امسال شعار هفته سلامت «غلبه بر دیابت» نامگذاری شده است از این رو در طول زمان برپایی نمایشگاه، کارگاه آموزشی پیشگیری از دیابت نیز در این نمایشگاه برگزار شد.

نمایشگاه بزرگ سلامت در روستای قمصر شامل ایستگاه‌های کلینیک سلامت ذهن، تست قند خون، تست فشار خون، مشاوره خانواده و … است.

گفتنی است، کلینیک سلامت ذهن به همت سازمان بسیج رسانه استان تهران و کانون فعالان رسانه باقرشهر و همکاری شایسته دهیاری قمصر با حضور کارشناسان برجسته و مجرب حوزه خبر برپا شد و کارشناسان در این کلینیک ضمن برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه، آسیب‌های فضای مجازی برای نسل جوان و … را تبیین کردند.

 

 

 

 

باقرشهرسلامتشهرریهفتهیاده روی
نظرات (0)
Add Comment