همزمان با لیالی قدر؛ جایگاه ویژه اسکان خانوادگی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تعبیه می شود

شهردار منطقه 20 تهران از تمهیدات ویژه برای میزبانی از زائران حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و اماکن زیارتی این منطقه در لیالی پرفیض قدر خبر داد.

 منصور کتانباف با اشاره به حضور خیل عظیمی از شهروندان در لیالی مبارک قدر در جوار پرمهر حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: محوطه های بیرونی ضلع شرق و جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در مساحتی حدود 22 هزار مترمربع برای اسکان خانواده ها آماده سازی شده است و با برقراری ارتباط صوتی و تصویری، مراسم معنوی داخل حرم در این فضا پخش می شود.

این مسئول از پیش بینی امکانات رفاهی و خدماتی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و آماده باش عوامل مدیریت شهری در این شبها خبر داد و استقرار 46 چشمه سرویس بهداشتی پرتابل (علاوه بر 34 چشمه ثابت موجود)، استقرار تانکرهای آب جهت وضو، تامین روشنایی بوستان ها، پارکینگ ها و بلوارهای مجاور به حرم و رفع سد معبر های احتمالی در زمان برپایی مراسم را از جمله اقدامات صروت گرفته به منظور بهره مندی هرچه بیشتر زائران از مراسم معنوی لیلی قدر برشمرد.

وی ادامه داد: تمهیدات ترافیکی لامز نیز اندیشیده شده است که در این راستا دسترسی شرقی مسیر بزرگراهی اتصال امام علی(ع) به ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) همزمان با شب های قدر زیر بار ترافیک می رود و  140 دستگاه اتوبوس و 50 دستگاه ون نیز آماده ارائه خدمات رایگان هستند تا زائران و شهروندان را از پایانه ها و پارکینگ ها به محل اجرای مراسم احیا منتقل کنند.

کتانباف افزود: علاوه بر عوامل خدمات شهری و حوزه اجتماعی، ستاد مدیریت بحران و تیم های اجرایی 137 و 1888 نیز در محل مستقر هستند.

شهردار منطقه 20 تهران متذکر شد: شهروندان می توانند از پارکینگ های تعبیه شده در خیابان شهدای ایرانیت، میدان شهدای شاملو، زمین مجاور ایستگاه راه آهن در دولت آباد قیصریه، مجموعه سیدالشهدا(ع)، مترو شهرری و خیابان دادسرا برای پارک خودروهای خود استفاده کنند و شرکت اتوبوسرانی نیز برای انتقال شهروندان از میدان حضرت عبدالعظیم(ع) به ورامین، زمان آباد، شوش، خراسان، دولت آباد و از ضلع غرب حرم به میادین امام خمینی (ره)، نازی آباد، راه آهن و از ضلع جنوب حرم به باقرشهر و مهدی آباد آماده خدمات رسانی است.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment