همکاری دولت قبل با شهرداری می توانست زمینه ساز خدمات دهی بهتر به مردم باشد

راگانیوز – معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در چهارمین جلسه کارگروه مدیریت شهری جنوب تهران با بیان اینکه بیش از 42 هزار میلیارد تومان در ساخت مسکن مهر هزینه شده است گفت: همکاری دولت قبل با شهرداری تهران در زمینه بافت های فرسوده می توانست زمینه ساز خدمات رسانی ارزنده تر به مردم تهران در زمینه مسکن مهر باشد.

 

به گزارش راگانیوز ،ˈهدایت الله جمالی پورˈعصر سه شنبه در جلسه کارگروه مدیریت شهری جنوب تهران که با حضور نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، شهرداران مناطق 15، 19 و همچنین شهرداران باقرشهر، کهریزک و حسن آباد در محل سالن اجتماعات شهرداری منطقه 20 برگزار شد، افزود: اهمیت ندادن به معضل بافت های فرسوده در ساخت و ساز مسکن مهر تهران از عمده اشتباهات دولت دهم بود.

وی با اشاره به هزینه 42 هزارمیلیارد توامانی صورت گرفته در خصوص مسکن مهر افزود: این درصورتی است که بسیاری از پروژه های به سرانجام نرسیده با مشکل زیربنایی مواجه است.

به اعتقاد معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، انجام مطالعات کارشناسی پیش از ساخت مسکن مهر و صرف هوشمندانه این بودجه گزاف در بافت های فرسوده شهر تهران می توانست کمک حال بسیاری از شهروندان تهران باشد.

وی با بیان اینکه، رویکرد دولت یازدهم در حال حاضر همکاری با شهرداری در ساماندهی بافت های فرسوده شهر تهران و برطرف کردن مشکلات مردمی در خصوص مسکن مهر است ،افزود: دولت در تلاش است تا هرچه زودتر پروژه های فعلی مسکن مهر را به اتمام رسانده تا انتظارات چندین هزار خانوار فاقد مسکن را برآورده سازد.

* مدیریت یکپارچه بسیاری از معضلات شهر تهران را رفع خواهد کرد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه، شهر تهران بیش از پیش نیاز به مدیریت یکپارچه دارد، به موضوع بافت های فرسوده اشاره کرد و گفت: امروزه باید به بافت های فرسوده نگاه اجتماعی نیز داشته باشیم .

علیرضا دبیر افزود: محلات و بافت های فرسوده از یک سو به جهت فرسودگی شدید و نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی و از طرف دیگر وجود مشکلات فرهنگی و امنیتی و آسیب پذیری در برابر زلزله و نیز عدم تطابق با زندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن دارای مشکلات روبنایی و زیرساختی فراوان به ویژه در زمینه هنجارهای اجتماعی هستند.

وی در ادامه شهرری را مکانی تاریخی و دارای پتانسیل های فرهنگی بسیار دانست و با بیان اینکه باید به ری نگاه ویژه ای داشت اظهار داشت: همکاری فرمانداری ری و شهرداری منطقه 20 می تواند زمینه ساز خدمات رسانی هرچه مطلوب تر در زمینه های شهرسازی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی به شهروندان باشد.

دبیر در ادامه با اشاره به افزایش حجم عبور و مرور خیابان شهید رجایی در جنوب تهران از شهرداران مناطق جنوبی شهر خواست با توجه به ترافیک موجود در این خیابان ساخت و سازهای تجاری در آن را متوقف کنند چرا دیگر گنجایش و ظرفیت لازم را ندارد.

* تفکر و برنامه ریزی مهمترین لازمه مدیریت شهری است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در چهارمین جلسه کارگروه مدیریت شهری جنوب تهران اظهار داشت: جمع شدن همه تصمیم سازان عرصه شهری به منظور رفع معضلات و برنامه ریزی لازم در جهت پیشبرد اهداف یک تفکر اجتماعی و یکپارچه است و با این تفکر می توانیم به شهرمان خدمت کنیم.

مرتضی طلایی با اشاره به نقش مهم مردم در ساماندهی بافت های فرسوده شهری گفت: در صورتی که آگاهی لازم در خصوص معضل بافت های فرسوده به مردم صورت گیرد و از مزایای ترمیم اینگونه بافت های خطرناک شهری اطلاع رسانی لازم صورت گیرد، به طور حتم مردم نیز مشارکت لازم را خواهند داشت و روحانیون و نخبگان جامعه نقش به سزائی در این آگاهی بخشی دارند.

طلائی با بیان اینکه، برطرف کردن مشکلات شهرستان ری و مناطق اطراف آن برای همه ما یک تکلیف است، به جایگاه تاریخی ری و همچنین وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اشاره کرد و گفت: شهرری قبله تهران است و به طور اساسی نیازمند اقدامات توسعه فرهنگی است.

وی ایجاد کارگروه فرهنگی در دل کارگروه مدیریت شهری جنوب تهران به خصوص شهرستان ری را ضروری دانست و با بیان اینکه، اگر تمام خیابان ها را سنگ فرش طلا کنیم اما انسانیت و اخلاق نباشد رضای خداوند متعال را به دنبال نخواهد داشت، گفت: با ظرفیت هایی که در ری و مردم مومن آن وجود دارد می بایست ضمن اینکه اقدامات لازم در خصوص حفظ شان و جایگاه تاریخی ری صورت گیرد این شهر بعنوان پایلوت فرهنگی و قطب گردشگری کشور مطرح شود.

طلائی در ادامه رفع معضل بافت های فرسوده اطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و ساماندهی آن را از جمله اولویت های کاری مدیریت شهری ذکر کرد و ضمن تاکید بر پیگیری طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تا حرم مطهر امام راحل و خدمات شایسته تر به زائران و گردشگران تصریح کرد: شورای اسلامی شهر تهران تلاش خواهد کرد بودجه لازم این طرح اختصاص یابد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مردم شهرری در سال های قبل و بعد از انقلاب اسلامی ضمن پایبندی به نظام در پیروزی انقلاب نقش موثری داشته اند و امروز نیز نقش به سزائی در آبادانی کشور داشته و در تمام عرصه ها مشارکت جدی دارند.

باباشدبهبهترتوانستخدماتدهیدولتزمینهسازشهرداریشهرریقبلمردممیهمکاری
نظرات (0)
Add Comment