هنر اقتصاد مقاومتی یعنی علاوه بر تامین نیازهای داخلی، بتوانیم صادرات کنیم

وی در ادامه اظهار داشت: کلاهبرداری یعنی حقه بازی، فریبکاری، اغفال‌گری، کلاه بردار با حقه بازی و حیله گری دیگری را فریب می دهد و اغفال میکند و اعتماد او را جلب می کند تا با رضایت خودش اموالش را در اختیار کلاه بردار می‌گذارد. بعدا میفهمد که مقبول شده است، به همین دلیل است که در فقه اهل بیت علیهم السلام خیارات در معملات پیش بینی شده است. از جمله خیارغبن، خیار عیب، خیار تدلیس می‌باشند.رسول خدا(ص) برای جلوگیری از کلاهبردای، فریب و اغفال در معاملات فرموده است: عیب روی مال مردم نگذارید، از مال خود ستایش نکنید، فریب ندهید، قسم خورید(سوگند یاد نکنید)

امام جمعه باقرشهر در بخش دوم خطبه اظهار داشت: دوشنبه هفته آینده سوم ماه صفر ولادت امام باقر(ع) را تبریک می‌گوییم، همچنین دوشنبه اول آبان ماه شهادت آقا مصطفی خمینی(ره) فرزند ارشد امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۶(اول آبان ۵۶) را تسلیت میگویم. بیست و شش مهرماه آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش است که به همه ورزشکاران و مسئولین ورزش شهر که برای ارتقاء سلامت جسم و روح مردم تلاش میکنند تبریک میگویم.

وی در ادامه گفت: روز صادرات را در پیش رو داریم (۲۹ مهرماه روز صادرات است) و ما برای رونق اقتصادی باید صادرات داشته باشیم. ما از نظر اقتصادی باید به جایی به برسیم که علاوه بر تامین نیازهای داخلی، بتوانیم صادرات کنیم و اقتصادمان را از طریق صادرات تقویت کنیم. این هنر اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه باقرشهر در ادامه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان اشاره کرد: بهالت ترامپ شما را از مکر آمریکا غافل نکند، عناصر اقتدار کشور را تقویت کنید(پیشرفت علمی، اقتدار دفاعی و اقتصادی)، به القائات دشمن درباره برجام توجه نکنید(القای برطرف شدن دشمنی در صورت توافق)، قدرت دفاعی کشور را افزایش دهید، به منظور جلوگیری از گستاخی دشمن باید قدرت دفاعی کشور را افزایش دهیم. اروپا به مسائل دفاعی و موشکی ایران ورود نکند، اروپا برای حفظ برجام در مقابل اقدام عملی امریکا اقدام متقابل انجام دهد.، اقتصاد مقاومتی و اصول آن را جدی بگیرد. (تولید داخلی، منع واردات غیر ضروری، جلوگیری از قاچاق کالا و ایجاد اشتغال)

افراد حاضر در نماز جمعه این هفته باقرشهر حسین توکلی بخشدار کهریزک، عین الله آقاپور و ابوطالب بقرایی عضو شورای اسلامی باقرشهر، علیرضا عباسی رئیس شورای کهریزک، سید عباس عبدالهی رئیس اداره ورزش و جوانان باقرشهر کهریزک بودند.

باقرشهر نیوز

 

 

امریکاباقرشهرجمعهنماز
نظرات (0)
Add Comment