هوشمندسازی 100 درصد مدارس دولتی شهر ری/ احداث 19 مرکز آموزشی جدید

راگا نیوز: رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو ری از هوشمندسازی 100 مدارس دولتی در این شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر 19 فضای آموزشی در دست احداث است که 60 درصد اعتبارات آن از طریق اداره کل نوسازی مدارس و مابقی توسط خیرین تامین شده است.

داوود عمو حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، اظهار داشت: به منظور تامین امکانات و تجهیزات لازم و فضاسازی مناسب مدارس برای استقبال از دانش آموزان، از ابتدای تابستان سالجاری با تلاش مسئولان مربوطه تمام تهمیدات لازم اندیشیده شد و بحمدالله طی دو روز گذشته با برگزاری جشن شکوفه ها و آیین بازگشایی مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف، هیچ مشکلی در زیمنه استقرار دانش آموزان در ری وجود نداشت.

ثبت نام 71 هزار و 752 دانش آموز در مدارس شهر ری طی سالجاری

حیدری عنوان کرد: در سالجاری حدود سه هزار و 600 کلاس اولی در مدارس شهرری ثبت نام کردند که در 89 کلاس درس تقسیم بندی شده اند، همچنین 900 نوآموز در مقطع پیش دبستانی سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: بنابر آمار موجود در مجموع 71 هزار و 752 دانش آموز دختر و پسر در 323 واحد آموزشی و در سه مقطع ابتدائی، متوسطه اول (راهنمایی)، متوسطه دوم (دبیرستان)و هنرستان سال تحصیلی 93-92 را در نواحی یک و دو آموزش و پرورش شهرستان ری آغاز خواهند کرد که از این تعداد به تفکیک 40 هزار و 321 دانش آموز دختر و پسر در مقطع ابتدائی و در 136 مدرسه، 12 هزار و 607 دانش آموز دختر و پسر در مقطه متوسطه اول (راهنمایی) و در 111 مدرسه و 18 هزار و 824 دانش آموز دختر و پسر در 76 واحد آموزشی مشغول به تحصیل خواهند شد.

هوشمند سازی 100 درصد مدارس ری

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو ری در بخش دیگری از سخنان خود به هوشمند سازی 100 درصدی مدارس شهر ری اشاره کرد و  ادامه داد: با توجه به تدابیر منطقه، استان و شهرداری، همچنین با توجه به مصوبات آموزش و پرورش حداقل یک کلاس هوشمند با شاخصهای مطرح از قبیل ایجاد محیطی پویا و جذاب برای شکوفایی کامل دانش آموزان، ترویج یادگیری تجربی، توسعه مهارتهای ادراکی، تربیت دانش آموزان فاخر، افزایش مشارکت و پشتیبانی والدین در تمامی مدارس صورت گرفته است.

عمو حیدری افزود: در تعدادی از مدارس خاص مانند مدارس شاهد، نمونه دولتی و استعدادهای درخشان تمامی کلاسها هوشمند هستند و با توجه به مصوبات آموزش شهرستان با برنامه مدون سه الی پنج ساله در جهت هوشمندسازی سخت افزاری نیز امکانات و تجهیزات مورد نیاز تامین می شود.

فعالیت 13 مدرسه دو نوبت در سال تحصیلی جاری

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو ری گفت: با توجه به رویکرد آموزش و پرورش مبین بر این ساماندهی تمام دوره های تحصیلی در نوبت صبح، از 170 مدرسه ری به علت کمبود فضای آموزشی 13 مدرسه در سال تحصیلی 93-92 دو نوبته است که از این میان 11 مدرسه درسطح ابتدایی، یک مدرسه در دوره متوسطه اول و یک مدرسه در نوبت دوم است.

وی در زمینه احداث مدارس جدید التاسیس بیان کرد: در حال حاضر 19 فضای آموزشی در دست احداث است که 60 درصد اعتبارات آن از طریق اداره کل نوسازی مدارس و مابقی توسط خیرین تامین شده است و اداره نوسازی مکلف به اتمام پروژه ها است.

بدهی آب، برق و گاز مدارس صفر می شود

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو ری افزود: همچنین احداث یک مدرسه جدید، بهسازی یک فضای آموزشی و بهسازی مدرسه 15 خرداد که در مجاورت ساختمان فرمانداری قرار دارد از دیگر اقدامات برای آغاز سال تحصیلی جدید در ری است، مدرسه حجاب نیز تا اواسط یا اواخر مهرماه به آموزش و پرورش تحویل داده می شود.

حیدری متذکر شد: میزان سرانه مدارس به ازای هر دانش آموز مبلغ 20 هزار ریال است، سرانه کامل آموزشی پیش مقدمه ای برای برنامه مدون بوده است که همانند سالهای گذشته طی سه هفته پس از تامین اعتبار به مدارس داده می شود، همچنین به علت تنگناهای مالی که مدارس داشته اند مقرر شده است که با همکاری ادارات خدمات رسان مبالغ بدهی از قبیل  آب، برق و گاز مدارس صفر شود.

راگا نیوزریشهرری
نظرات (0)
Add Comment