هویت‌بخشی کهریزک با احیای آثار تاریخی شهر

به گزارش راگانیوز ، در بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی از شهر کهریزک، پیگیری مرمت و احیای اماکن تاریخی شهر از سوی اعضای شورای اسلامی مطرح شد.

حسن محمدی‌فرد، رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک با اعلام این خبر اظهار داشت: شهر کهریزک یکی از شهرهای باستانی شهرستان ری محسوب می‌شود که وجود چندین اثر تاریخی در گوشه و کنار این شهر بر این ادعا صحه می‌گذارد اما متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل نبودن متولی مناسب برای ساماندهی اماکن تاریخی، همه این آثار در معرض آسیب و تخریب قرار گرفته‌اند.

وی گفت: از این‌رو با هدف حفظ  پیشینه تاریخی شهر کهریزک، ساماندهی، مرمت و احیای اماکن تاریخی عمارت فخرالدوله و عمارت امینی و تپه‌های باستانی به‌عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار اعضای شورا تعریف شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک عنوان کرد: هفته گذشته محسن علیجانی، نماینده مجلس شورای اسلامی بازدیدی نیم‌روزی از بخش‌های مختلف شهر کهریزک داشتند که باتوجه به یادداشت‌ها و مصاحبه‌های دکتر علیجانی نسبت به ضرورت حفظ و احیای اماکن تاریخی شهر تهران، بازدید از اماکن تاریخی این شهر در دستور کار قرار گرفت تا وی به عنوان نماینده حقوقی اهالی شهر تهران و ری، پیگیر مراحل احیای آثار تاریخی شهر باشد که خوشبختانه این موضوع مورد توجه نماینده مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و مقرر شد تا رایزنی‌های لازم با مسئولان مربوطه از سوی وی صورت پذیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک در ادامه بیان داشت: بر اساس نظر کارشناسان، حدود یک میلیون تومان برای بازسازی و احیای عمارت‌های تاریخی کهریزک اعتبار نیاز است که 300 میلیارد برای استحکام سازی بنا و 700 میلیارد تومان نیز برای مرمت و حفظ نما و معماری تاریخی عمارت‌ها مورد نیاز است که در صورت تامین این اعتبار، علاوه بر احیای آثار تاریخی، هویت شهر کهریزک نیز به‌عنوان یکی از نقاط تاریخی استان تهران حفظ می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از احیای عمارت‌های تاریخی کهریزک این اماکن به عنوان موزه یا مراکز فرهنگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا پیشینه تاریخی این شهر را به تصویر بکشد.

محمدی‌فرد، به تپه‌های باستانی شهر کهریزک نیز اشاره کرد و گفت: در محدوده ضلع شمالی شهرداری کهریزک، تپه‌هایی واقع شده است که بر اساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی دارای قدمت تاریخی هستند که در صورت تامین اعتبارات برای کاوش، بی‌شک می‌تواند به‌عنوان یکی از تپه‌های باستانی شهرستان به ثبت برسد.

ریشهرریشوراکهریزک
نظرات (0)
Add Comment