واحد نهم سیمان تهران طبق استانداردهای روز دنیا درحال احداث است

مدیر مجتمع صنعتی سیمان تهران گفت: هم اکنون واحد 3400 تنی ( واحد نهم ) مجتمع سیمان تهران طبق استانداردهای روز دنیا و رعایت مسایل زیست محیطی در حال احداث است.

‘ولی اله اخلاقی فرد’ روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا در خصوص اقدامات و فعالیت های زیست محیطی شرکت سیمان تهران، اظهار داشت: کوره واحدهای1و2 (کوره های تر) به دلیل آلایندگی و مصرف انرژی بالاتر از حد استاندارد در شهریور 1388 کاملا متوقف و از چرخه تولید خارج شد.

وی افزود: واحد 3400 تنی این مجتمع درهمان زمان با استانداردهای بسیار مناسب زیست محیطی و بهره گیری از بالاترین تکنولوژی های کاهنده گرد وغبارجایگزین آن شد که غبار خروجی از دودکش های دپارتمان های مواد و سیمان بسیار کمتر از حد استاندارد های زیست محیطی مصوب کشور است.

مدیرمجتمع صنعتی سیمان تهران تصریح کرد: سیستم قدیمی فیلترگریت کولر واحد 4000 تنی، فیلتر شنی بود که این نوع فیلترها دارای راندمان پائین تری است و به دلیل استهلاک بالای آن طی مدت زمان طولانی کارکرد توام با راندمان پایین در کنترل گردوغبار، با یک دستگاه الکتروفیلترمدرن جدید جایگزین شد.

خلاقی فرد بیان داشت: این سیستم درسال 1389 با حضور مدیرکل وقت اداره حفاظت محیط زیست استان تهران، به دست توانمند متخصصان داخلی و با هزینه ای بالغ بر35 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی گفت: واحد پنجم سیمان تهران که یکی از واحدهای قدیمی، آلاینده و انرژی بر بوده در سال 1385 متوقف و به طور کامل در سال 1389 جمع آوری و هم اکنون واحد 3400 تنی واحد نهم مطابق با آخرین استانداردهای روز جهانی و با رعایت استانداردهای زیست محیطی در مجتمع در حال احداث است.

مدیرمجتمع صنعتی سیمان تهران همچنین از تکمیل طرح تبدیل الکتروفیلترهای آسیاب سیمان 2،3و4 با خروجی بالاتر از 300mg/m3 به هیبرید با گارانتی زیر0mg/m3 با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال خبرداد.

اخلاقی فرد در خصوص اجرای طرح نصب یکدستگاه جت فیلتر جداسازی هوای مکش در واحد ششم نیز گفت: در شرایط فعلی بهره برداری غبار حاصله از انتقال مواد توسط الواتور به ورودی الکتروفیلترهای واحد شش که موجب ایجاد نقطه شبنم در الکتروفیلتر، افزایش حجم گاز و در نتیجه کاهش راندمان غبارگیری می شود، با نصب یک دستگاه جت فیلتربا هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال از انتشار و کاهش غبار خروجی از دودکش 6 ، انجام پذیرفت.

شرکت سیمان تهران در سال 1333 با سرمایه اولیه 85 میلیون ریال به ثبت رسید این واحد تولیدی در سال 1335 با ظرفیت 300 تن در روز آغاز به کار کرد و به تدریج با راه اندازی شش واحد تولیدی دیگر تا سال 1365، ظرفیت آن به 9600 تن در روز افزایش یافت.

اخلافی فرد افزود: در سال 1385 با احداث واحد 3400 تنی در روز و متوقف کردن سه خط قدیمی میزان تولید کلینکر این شرکت به 12 هزار و 100 تن در روز افزایش یافت و هم اکنون واحد جدید (خط 9) با ظرفیت 3400 تن در حال احداث می باشد که با راه اندازی این واحد تولید روزانه سیمان تهران به 15 هزار و 500 تن با تنوع 15 نوع محصول شامل انواع سیمان پرتلند و پوزولانی ، سیمان بنایی و چاه و سیمان کلاس A ، B ، D ، E و G ، خواهد رسید.

وی تصریح کرد: هم اکنون در شرکت سیمان تهران با بیش از نیم قرن فعالیت که به عنوان اولین تولید کننده سیمان در کشور به شمار می رود تعداد 1800 نفر اعم از نیروهای کارگری و کارشناس و متخصص مشغول به کار می باشد.

احداثاستاستانداردهایتهراندرحالدنیاروزسیمانطبقنهمواحد
نظرات (0)
Add Comment