واحد هفتم سیمان تهران همچنان تعطیل است

ˈمحسن شوکتیˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی صنایع مستقر در شهرستان اعم از خدماتی، معدنی، عمرانی، صنعتی و صنفی که باعث تشدید آلودگی می شوند در وضعیت هشدار و اضطرار بایستی تا اطلاع ثانوی نسبت به تعطیلی بخش های آلاینده اقدام و یا با حداقل ظرفیت و در یک شیفت کاری فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: واحد هفتم سیمان تهران به دلیل داشتن بخش های آلاینده بسیار زیاد از جمله معدن، آسیاب، کوره و انتقال مواد با ماشین آلات سنگین که تردد این وسایط نقلیه خود موجب آلودگی هوا و گرد و غبار می شود، تا رفع مشکلات آلایندگی و رعایت کامل ضوابط زیست محیطی تعطیل خواهد بود.

شوکتی تاکید کرد: اداره محیط زیست شهرستان به تمامی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی مستقر در شهرستان اطمینان خاطر می دهد در صورتی که ضوابط زیست محیطی را رعایت کنند و به حقوق شهروندان احترام بگذارند، همواره پشتیبان آنان خواهد بود در غیر این صورت این اداره چاره ای جز برخورد قانونی نخواهد داشت.

او در خصوص واحدهای آلاینده آب نیز گفت: بر اساس ماده 46 قانون توزیع عادلانه آب و ماده 11 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست این واحدها بایستی پساب واحدهای تولیدی خود را مدیریت کنند و با استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب نسبت به تخلیه پساب در محیط های پذیرنده از قبیل زمین کشاورزی و چاده جاذب و یا سایر مکان هایی که از قبل مشخص شده، اقدام کنند.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: این اداره وظیفه دارد در مرحله اول با اخطار و هشدار به تمام واحدهای آلاینده و در مرحله بعدی با اعمال برخوردهای قانونی احقاق حقوق زیست محیطی شهروندان را طلب کند.

شوکتی با بیان اینکه پنج درصد از کل واحدهای صنعتی بزرگ استان تهران در این شهرستان فعال هستند، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد پنج هزار و 184 واحد صنعتی بزرگ، 30 هزار واحد صنعتی کوچک و 14 هزار واحد تولیدی و 10 مورد کشتارگاه و 77 مورد واحد خدماتی و 2 مورد تصفیه خانه شهری و تعداد 24 واحد تولید شن وماسه و آسفالت در این شهرستان فعالیت دارند.

13آبانآتشکده ریآموزش و پرورش کهریزکباقرشهربخشداری کهریزکبهشت زهرابهشتیجمالی پورجنوب تهرانحسن آبادحضرت عبدالعظیم (ع)خبری جنوب تهراندولت آبادراگاراگانیوزریری باستانری نشینسعید استاد فرجشهردارشهردار باقرشهرشهردار منطقه 20شهردار کهریزکشهرداریشهرداری باقرشهرشهرداری شهرریشهرداری کهریزکشهرریشهرستان ریشورآبادشورای اسلامی باقرشهرشورای اسلامی کهریزکعربیعطر سیبفرماندار ریفرماندار ویژه شهرستان ریفرمانداری شهرستان ریقله گبریمعاون شهردارمنطقه 20ناحیهنازی آبادپالایشگاه تهرانچشمه علیکتانبافکهریزک
نظرات (0)
Add Comment