وظیفه اعضای خبرگان رهبری حفاظت از مقام ولایت فقیه است/علاقمندی مردم و مسئولین بخش کهریزک نسبت به امام راحل باید بیش از سایر مناطق باشد

به گزارش راگانیوز ، آیت الله سید احمد موسوی با اشاره به اینکه نزدیک ترین مناطق به حرم مطهر امام خمینی(ره)، باقرشهر و کهریزک است، گفت: مردم و مسئولین بخش کهریزک باید علاقمندی خود به بنیانگذار جمهوری اسلامی را بیش از سایر مناطق نشان دهند.

امام جمعه باقرشهر در ابتدای سخنان خود ضمن دعوت به تقوای الهی، مطابق هفته گذشته به شرح بخشی از دعای امام زمان(عج) و مناجات شعبانیه پرداخت.

آیت اله موسوی گفت: مومن کسی است که دائم الذکر باشد و همیشه به یاد خدا باشد؛ در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی قرار داریم و خوشا به حال افرادی که تمام سلول های بدنشان،قلب و زبانشان و تمام فکر و ذکرشان به یاد خدا باشد که اینان همان مومنان هستند.

وی افزود: اگر می خواهید که خدا در زندگی به یاد شما باشد و شما را یاد کند، باید شما نیز خدا را یاد کرده و در زندگی هیچ وقت خدا را فراموش نکنید تا خدا نیز همیشه و در همه امور به یاد شما باشد.

وی در ادامه به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۱۳۶۱ و در عملیات بیت المقدس خرمشهر آزاد شد که از آن پس این روز به عنوان روز مقاومت و ایثار و پیروزی نامگزاری شده است.

وی با یادآوری ایثار و فداکاری همه عزیزانی که در ۸ سال دفاع مقدس به ویژه در آزادسازی خرمشهر عظمت آفریدند، گفت: در عملیات آزادسازی خرمشهر ۵۴۰۰ کیلومتر مربع از سرزمین ها آزاد شد، در ۱۸۰ کیلومتر از خطوط مرزی ما امنیت برقرار شد و بیش از ۱۹ هزار اسیر و ۱۶ هزار نفر از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.

خطیب جمعه بخش کهریزک به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع پاسداران دانشگاه امام حسین(ع) نیز اشاره نمود و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با بکار بردن کلمه «جهاد کبیر» و لزوم اطاعت نکردن از کافرین امروزی گفت: کافرین امروزی همان آمریکا و اسرائیل و استکبار جهانی است که خدا در قرآن نیز به مبارزه و جهاد با آن ها تاکید کرده است.

وی با تاکید بر اینکه جهاد کبیر همان اطاعت نکردن در برابر استکبار جهانی و ایستادگی در برابر کافرین و مشرکان است، گفت: جهاد کبیر در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تجلی و ظهور دارد که ما باید در عرصه های فوق از آموزه های اسلامی و قرآنی تبعیت کنیم.

وی در ادامه به پیام آیت اله خامنه ای پیرامون آغاز به کار مجلس خبرگان رهبری اشاره داشت و تصریح کرد: مسئولیت مجلس خبرگان حراست دقیق و همه جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام حاکم بر کشور و هدایت دستگاه های در هم تنیده نظام به سمت هدف های والا است.

امام جمعه باقرشهر ادامه داد: در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله جنتی با ۵۱ رای به عنوان رئیس این مجلس انتخاب شدند که ایشان در سخنرانی بعد از انتخابشان خاطرنشان کرد: اعضای خبرگان باید ولایت فقیه را با قلب و زبان قبول داشته باشند تا بتوانند رسالت خود را عمل کنند.

وی افزود: وظیفه اعضای خبرگان رهبری حفاظت از مقام ولایت فقیه است و نظام ما نیز با سایر نظام های حاکم بر جهان تفاوت دارد زیرا نظام ما نظامی انقلابی و اسلامی است.

 وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ایام رحلت امام خمینی(ره) و حضور زائرین از شهرستان های مختلف در حرم مطهر ایشان، گفت: مردم و مسئولین به ویژه مسئولین بخش کهریزک باید تمام هماهنگی ها و همکاری های لازم جهت استقبال خوب، مناسب و کاملا محترمانه از زائران را انجام دهند.

آیت الله سید احمد موسوی افزود: نزدیک ترین منطقه به حرم مطهر امام خمینی(ره) بخش کهریزک است و به همین دلیل مردم و مسئولین این بخش باید تمام تلاش خود را در جهت ارائه بهترین خدمات به زائرین انجام داده تا نشان دهند که بیشترین علاقه مندی به امام راحل را دارا می باشند.

گفتنی است نماز جمعه این هفته باقرشهر، با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه باقرشهر و کهریزک و همچنین علیرضا عباسی عضو شورای اسلامی کهریزک، سید حسین موسوی عضو شورای بخش کهریزک و سرهنگ محسن حمیدی فر جانشین حوزه بسیج باقرشهر برگزار شد.

امام جمعهباقرشهرشهرریکهریزک
نظرات (0)
Add Comment