وقوع حوادث ناگوار دهه اول محرم امسال در شهرستان ری به حداقل کاهش یافت

 

راگا نیوز-رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ری گفت: درایام دهه اول ماه محرم امسال وقوع حوادث ناگوار در شهرستان ری نسبت به مدت مشابه سال قبل به حداقل کاهش یافت.

 

ˈمحمدرضا منصوریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: طبق روال همه ساله، امسال نیز نیروهای امدادی هلال احمر با آمادگی کامل جهت کنترل مسیر70 کیلومتری حوزه استحفاظی خود نسبت به جلوگیری از بروز حوادث و بالا بردن ایمنی با پخش اطلاعیه در میان عزاداران و خودروهای عبوری اقدامات اولیه را انجام دادند.

وی گفت: در روز تاسوعای حسینی علی رغم هشدار پلیس و نیروهای امداد دو مورد تصادف در جاده اتوبان تهران – قم به وقوع پیوست؛ در حادثه نخست که در نزدیکی پمپ بنزین حافظیه رخ داد دو دستگاه خودروی سواری پژو 405 و پراید با یکدیگر تصادف کردند که در این سانحه چهار نفر از پنج سرنشین پراید مجروح و یک کودک هفت ساله فوت کرد.

منصوری افزود: در جریان حادثه دوم که نرسیده به پل فرودگاه امام خمینی رخ داد یک دستگاه سمند پس از برخورد با گارد ریل کنار جاده در سراشیبی تند قرار گرفت و دچار آتش سوزی شد که متاسفانه دو سرنشین آن نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند.

وی گفت: در این ایام حادثه دیگری از سوی مردم و یا گروههای گشت امدادی به این نیرو گزارش نشد و هلال احمر برای کاهش حوادث و جلوگیری از مصدومیت های جاده ای و همچنین تقویت نیروهای امدادی خود در مسیر عوارضی اتوبان تهران قم با توجه به حجم بالای ترافیک به ویژه در ایام دهه اول ماه محرم، تمهیدات لازم را طبق روال همه ساله انجام داد.

وی افزود: استقرار 20 نفر از نیروهای داوطلب در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت پوشش قرار دادن هیاتهای مذهبی، حسینیه ها و مساجد این منطقه که با حضور خیل عظیم دسته های سینه زنی همراه بود از دیگر اقدامات تمهیدی بود که انجام گرفت.

رییس هلال احمر شهرستان ری اظهارداشت: توجه به اطلاعیه های هلال احمر، هشدارهای پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی، در همیشه ایام می تواند از بروز حوادث ناگوار جلوگیری و یا حداقل با کاهش مواجه سازد.

تهرانجنوب تهرانراگا نیوزریشهرداری باقرشهرشهرری
نظرات (0)
Add Comment