پالایش نفت تهران موفق به دریافت لوح تقدیر همایش ملی صنعت سبز کشور شد

 به گزارش راگانیوز به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، شانزدهمین همایش ملی صنعت سبز با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و جمعی از واحدهای صنعتی و خدماتی برتر در زمینه محیط زیست برگزار شد.

شرکت پالایش نفت تهران به‌واسطه اقدامات در خور توجه پیرامون کاهش مواد آرئوماتیکی، کاهش بنزن از بنزین و اجرای پروژه‌های موفقیت‌آمیز بهبود کیفیت همسو با استاندارهای زیست‌محیطی، با حضور در جمع واحدهای صنعتی برتر کشور موفق به دریافت لوح تقدیر در این همایش شد.

بنا بر اعلام متصدی معاون انسانی سازمان محیط زیست امسال برای نخستین‌بار به واحد‌های صنعت سبز که موفق به دریافت امتیاز لازم از سازمان محیط زیست کشور شده باشند گواهینامه بین‌المللی اعطاء خواهد شد که این اقدام با مشارکت سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل (یونیدو) و سازمان حفاظت از محیط زیست ایران انجام می شود. صنعت سبز در دنیا یک گواهینامه مهم و معتبر است که دارنده آن می‌تواند با این گواهینامه محصولاتش را در هر کشوری در جهان به فروش برساند.

زنگنه: وزارت نفت کشور خود را در زمینه رعایت استانداردهای محیط زیست متعهد می‌داند

بیژن زنگنه در بخش دیگری از این همایش ضمن ارائه گزارشی کامل از اقدامات و برنامه‌های صنعت نفت کشور پیرامون مسائل زیست‌محیطی تاکید کرد: وزارت نفت کشور خود را در زمینه رعایت استانداردهای محیط زیست متعهد می‌داند که بهبود کیفیت فرآورده‌های مایع عرضه شده اولین سرفصل در تعهدات این وزارتخانه است. تولید بنزین 4 EURO و نفت گاز زیر 10PPM در کلانشهرهای تهران، کرج، اراک، تبریز، اصفهان و شیراز در کنار بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس از جمله اقداماتی است که در راستای اهداف زیست‌محیطی توسط صنعت نفت کشور در حال اجرا است.

وی با اشاره به افزایش 120 میلیون لیتر تولید گاز کشور در سال گذشته افزود: 60 میلیارد مترمکعب گاز در سال جاری تولید خواهیم کرد و در نظر داریم طی برنامه‌ای 3 ساله عملیات گازرسانی به نقاط محروم و روستاها و شهرهای کوچک که فاقد گاز شهری هستند انجام خواهد شد تا تمام هموطنان ما از این نعمت الهی بهره‌مند باشند.

وزیر نفت در بخش پایانی سخنان خود ضمن تاکید بر تقویت اقتصاد CNG تصریح کرد: در جهت رعایت استاندارهای زیست‌محیطی و هوای پاک روزانه 20میلیون لیتر CNG مصرف می‌کنیم که تقریبا جایگزین 20 میلیون لیتر بنزین است. وزارت نفت کشور با تشکیل شورای عالی HSE در نظر دارد که بیش از پیش ضمن رعایت استاندارد‌ها و رعایت اصول ایمنی پیرامون مسائل زیست‌محیطی همواره به تعهدات خود به بهترین شکل عمل کند.

ابتکار: روزهای پاک کشور در سال گذشته 44 روز افزایش داشته است

معصومه ابتکار در ادامه این همایش طی سخنانی با تقدیر از عملکرد صنعت نفت و دستگاه‌های وابسته به آن گفت: رسالت اصلی سازمان محیط زیست کشور بر مبنای حفاظت از منابع و استفاده اصولی از آن و همچنین جلوگیری از آلودگی و تخریب آن استوار است.

بر پایه این گزارش، نخستین دوره همایش ملی صنعت سبز در سال 77 برگزار شد، امروزه خوشحالیم که با اقدامات شما صنعتگران و نهادینه کردن فرهنگ احترام به محیط زیست گامی بلند در جهت اهداف زیست‌محیطی برداریم به‌گونه‌ای که تعداد روزهای پاک کشور در سال گذشته 44 روز افزایش داشته است.

 

بهتقدیرتهراندریافتسبزشدشهرریصنعتلوحملیموفقنفتهمایشپالایشکشور
نظرات (0)
Add Comment