پایان اجرای خط انتقال آب از سد ماملو به منطقه خاوران

در پی تامین اعتبارات مورد نیاز،اجرای خط انتقال آب سد ماملو به منطقه خاوران پایان یافت.

مدیر امور آب شرق شهرستان ری با اعلام این خبر گفت : این خط انتقال 500 میلی متری به طول 750 متر با اتصال به خط 1800 میلی متری ماملو آب آشامیدنی این سد را به منطقه خاوران در جنوب شرق تهران  انتقال می دهد.

مسلم سلطانیان با بیان این مطلب که اجرای این طرح به دلیل مشکلات مالی در سال گذشته متوقف شده بود افزود: کمبود اعتبارات و عدم تامین منابع مالی  لازم درسال گذشته موجب توقف اجرای این طرح شده بود اما با پیگیری های انجام شده در تامین منابع و همچنین توافق معاونت فنی و مهندسی آبفای منطقه6- شهرری با پیمانکاران مجری طرح ،عملیات لوله گذاری این خط انتقال از از ابتدای شهریورماه آغازشد .

وی با اعلام پایان عملیات لوله گذاری  اظهار داشت: اجرای این خط انتقال با 750 متر لوله گذاری از جنس چدن داکتیل از محل اعتبارات جاری شرکت آب و فاضلاب منطقه6- شهر ری به طور کامل به پایان رسیده و آماده اتصال به خط 1800 میلی متری ماملو است .

وی خاطر نشان کرد: آبفای منطقه شش آماده اتصال این خط انتقال به خط 1800 آبرسانی است اما بهره برداری از این خط  و انتقال آب آشامیدنی از سد ماملو بستگی به صدور مجوز از آبفای استان تهران دارد که امیدواریم با پایان یافتن عملیات اجرایی سد ماملو و خطوط انتقال آبفای استان تهران مجوزهای لازم صادر شود تا  مشترکان منطقه شاهد بهره بردا ری از این خط انتقال باشند و از مزایای این طرح برخوردار شوند.

آباجرایازانتقالبهخاورانخطسدشهرریماملومنطقهپایان
نظرات (0)
Add Comment