پدری که روح فرزندش را با خیرات در میان مددجویان کهریزک شاد کرد

به گزارش راگانیوز، صبح امروز یکی از خیرین آسایشگاه خیریه کهریزک مراسم سالگرد فوت فرزند نوجوانش را در بین سالمندان و کودکان معلول این مجموعه برپا کرد.

محمد سلطانی در میان مددجویان کهریزک از خداوند متعال برای فرزند مرحومش علو درجات را خواستار شد.

به گزارش فارس، با پیشنهاد این پدر دلسوخته مراسم در فضایی کاملاً شاد برگزار شد تا روزی خاطره انگیز برای سالمندان و کودکان معلول رقم بخورد.

تجدید روحیه کارکنان مشارکت‌های مردمی آسایشگاه خیریه کهریزک

درزی مدیر اجرایی مشارکت‌ها آسایشگاه مردمی موسسه خیریه کهریزک با حضور در محل آسایشگاه و دیدار از خانواده بزرگ سالمندان و معلولین، روحیه‌ای مضاعف برای ادامه خدمت می‌گیرند.

جمعی از کارکنان پر تلاش مشارکتهای مردمی آسایشگاه کهریزک، در دیداری صمیمی و چند ساعته، به همه بخش‌های بستری مددجویان مجموعه رفتند و از نزدیک با حال و هوای زندگی این عزیزان در کهریزک آشناتر شدند.

این کارکنان که در بخش‌های مختلف جلب مشارکت‌های مردمی اعم از دفاتر، جذب کمک‌های نقدی و غیرنقدی مشغول خدمت هستند، به کهریزک آمدند تا ضمن عیادت و دلجویی از سالمندان، معلولان و بیماران ام‌.اس روحیه خدمت‌گزاری خود را تجدید کنند.

ایرج درزی، مدیر اجرایی مشارکت‌های مردمی موسسه خیریه کهریزک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در این ارتباط اظهار داشت: با توجه به حساسیت بالای وظایف کارکنان مشارکت‌های مردمی، علاوه بر تدوین کلاس‌های آموزشی گوناگونی که در طول سال برگزار می‌کنیم و نیز جلسات متعددی که اهداف کاری و برنامه‌ریزی‌ها را به این کارکنان متذکر می‌شویم، بر آنیم که در فرصت‌های مختلف، این عزیزان در محل آسایشگاه مکانی که ساکنان بزرگ این خانواده در آن زندگی می‌کنند، حاضر شده و با این دیدار به خاطر بسپارند که توان کاری و شغلی خود را معطوف خدمت به چه کسانی کرده‌اند.

وی گفت: همگان نیک می‌دانند که جلب مشارکت‌های مردمی و تأمین هزینه‌های سنگین خانواده بزرگ کهریزک، کاری سخت و طاقت فرساست و در این راه باید انرژی مضاعفی داشت تا توانست به اهداف سازمان دست یابد اما همین حضورهای کارکنان در مجموعه و دیدن دریافت کنندگان خدمات از نزدیک، سختی‌های کار را برای همکاران ما به حلاوت و آرامش تبدیل می‌کند.

مدیر اجرائی مشارکت‌های مردمی موسسه خیریه کهریزک، بر افزایش توانمندی کارکنان حوزه مشارکت‌ها تأکید دوباره داشت و یادآور شد: همه کسانی که از سلامت روح و جسم برخوردار هستند، باید قدر بزرگترین نعمت زندگی خود را بدانند و آگاه باشند که می‌توان از این نعمت بی‌همتای خداوندی در این فرصت کوتاه زندگی به نحو شایسته‌ای بهره‌مند بوده و از عافیت و توانایی خود در زندگی بخشی به نیازمندان به‌ویژه کسانی که حداقل توانایی جسمی و حرکتی را دارند، استفاده کنند.

بانوی نیکوکار از نقش موسیقی درمانی در مددجویان ام‌.اس گفت

موسیقی درمانی مددجویان ام‌.اس ساکن بخش گل یاس آسایشگاه خیریه کهریزک به همت گروه بانو فاطمه افشار آغاز شد.

موسیقی درمانی از جمله اسبابی است که می‌تواند روحیه امید به زندگی بیماران مبتلا به ام‌.اس را به‌طرز چشمگیری افزایش داده، تا این عزیزان بتوانند آسان‌تر با انواع عوارض ناشی از این بیماری کنار بیایند.

از این‌رو گروه بانوان فاطمه افشار و الهام محسنی به‌طور منظم و برنامه‌ریزی شده، در محل زندگی مددجویان مبتلا به ام‌.اس حاضر شده و با هدایت گروه‌های مختلف هنری در ایجاد فضایی شاد سعی در بالا بردن روحیه آنان دارند.

این گروه نیکوکاری همچنین در پنج ساله گذشته، علاوه بر موسیقی درمانی، برنامه‌های جالب و روحیه بخش دیگری را نیز در دستور کار خود داشته‌اند. ورزش یوگا مختص بیماران ام‌.اس برگزاری جشن تولدهای فصلی، داستان خوانی و تماشای تئاتر شاد از جمله برنامه‌هایی است که توسط این گروه، برای ساکنان بخش گل یاس به اجرا در می‌آید.

فاطمه افشار یار وفادار مددجویان ام‌اس در حاشیه برگزاری موسیقی درمانی گل یاس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: از این‌که می‌بینیم این عزیزان در فضای موسیقی شاد قرار می‌گیرند، لبخند بر لبان خسته‌شان می‌نشیند و احساس رضایت می‌کنند، قلباً شاد می‌شویم که می‌توانیم در این مرکز مثمرثمر باشیم.

وی از زمینه آشنایی‌اش با آسایشگاه کهریزک نیز این چنین گفت: وقتی چند سال پیش به همراه خانم الهام محسنی با تور گردشگری بانوان نیکوکار باغ فردوس به آسایشگاه آمدیم، از آن روز تصمیم گرفتیم که همراه این جمع باشیم و در زندگی آنان نقش آفرینی کنیم که با لطف خداوند و همراهی مسئولان این حضور تا به امروز ادامه دارد.

الهام محسنی، دیگر بانوی نیکوکار این گروه، شور و شوق حضورش در کهریزک را این‌گونه بازگو کرد: حس پاکی در اینجا وجود دارد که همه ما را به این جمع می‌رساند، خودمان هم از بودن در کنار این عزیزان شاد می‌شویم و روحیه می‌گیریم. یادم هست یک روز که برای جمعی از مددجویان جشن تولد فصلی گرفته بودیم، یکی از دوستان از روز تولدم پرسید و من برایش روز تولدم را گفتم.

وی افزود: درست روزی که تولدم بود به انتظارم نشسته بودند تا این رویداد زیبای زندگی را به من تبریک بگویند. هرگز از یاد نخواهم برد یکی از عزیزانم اسکناس 1000 تومانی را در پاکت قرار داده و به‌عنوان کادوی تولد هدیه داد. آن قطعه اسکناس را برای همه عمر نزد خود به عنوان بزرگترین یادگاری نگه داشته‌ام.

 

باخیراتدرراروحشادشهرریفرزندشمددجویانمیانپدریکردکهکهریزک
نظرات (0)
Add Comment