پنجمین شب «ماه 20» با محوریت همدلی با دین در شهرری

به گزارش راگانیوز ، دوشنبه شب، مراسم شب پنجم از ویژه‌برنامه ماه 20 با حضور شهردار و مدیر فرهنگی ـ‌ هنری منطقه 20 و اهالی روزه‌دار جنوب پایتخت در فرهنگ‌سرای ولاء برگزار شد.

هنوز زمان شروع برنامه به‌صورت رسمی آغاز نشده بود که تقریباً نیمی از صندلی‌ها پر شده بود و مردم سفره‌های افطار خود را بر روی چمن پهن کرده بودند و فضای بسیار صمیمی و معنوی در هوای فرهنگ‌سرا حاکم بود.

با پخش اذان مغرب در ایستگاه رادیو ولاء سکوتی همراه با آرامش در فضا پراکنده شد گویی ملائک زمزمه‌کنان همراه با مکبر اذان می‌گفتند.

در ادامه ایستگاه خوشمزه و پخت نان صلوانی مملوء از شهروندان روزه‌دار شد تا روزه خود را در پنجمین سفره میهمانی خدا با نان داغ و افطاری ساده باز کنند.

بالاخره با پخش آهنگ قرار مهربونی با صدای محمد علیزاده که نشان‌دهنده اعلام آغاز برنامه بود شهروندان صندلی‌های خالی را پر کردند.

با معرفی مجری برنامه، قاری توانمند علی کاظمی سوره مبارکه مائده را به‌همراه ترجمه قرائت کرد.

«همدلی در دین»

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمود صنیعی، کارشناس مذهبی در بخش سخنرانی مذهبی اظهار داشت: باید عمل با ظاهر انسان‌ها یکی باشد و نمی‌توان گفت که فقط دل ما پاک باشد.

وی در ادامه از بزرگان همچون آیت‌الله حق‌شناس و آیت‌الله مجتهدی توضیحاتی را بیان کرد و در پایان به سئوالات حضوری مخاطبان پاسخ دادند.

برگزاری نمایشنامه رادیویی و تست گویندگی به سرپرستی حسین شعبانی از دیگر  بخش‌های ویژه‌برنامه «ماه 20» بود که شور و ذوق فراوانی در بین مخاطبان ایجاد کرد در ادامه مسابقه‏‌ای هم با حضور جوانان توسط حجت‌الاسلام ربیعی برگزار شد.

گروه بین‌المللی تواشیح به نام گروه الزهرا (س) در ادامه برنامه چند قطعه اجرا کردند و پس از قرعه‌کشی مسابقه پیامکی برای خانواده‌ها توسط مجری برنامه و اهداء جوایز، اجرای سرود ملی «ای ایران» توسط فرزین بابایی حسن ختام پنجمین شب از برنامه «ماه 20» بود.

استقبال بی‌نظیرشهروندان ری از ویژه‌برنامه «ماه 20» در منطقه 20

منصور کتانباف، شهردار منطقه 20 در پنجمین شب از «ماه 20» در بین شهروندان افطار کرد و پس از افطار از ایستگاه‌های متنوع و برنامه‌های صحنه بازدید کرد.

شهردار منطقه 20 در این بازدید در ارتباط با برنامه‌های ماه رمضان بیان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان شهرداری منطقه 20 برنامه‌های مختلفی را برای شهروندان در نظر گرفته که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برنامه مفصل و پربار «ماه 20» با همکاری همه‌جانبه مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 اشاره کرد.

وی با اشاره به بهبود کیفیت برنامه نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: سال‌های گذشته کار به‌صورت پیمانکاری و مدیریت شهرداری برگزار می‌شد اما امسال مردمی و به‌صورت محلاتی و توسط پرسنل فهیم شهرداری و فرهنگ‌سرای ولاء برگزار می‌شود.

کتانباف با اشاره به تعداد محلات منطقه 20 ادامه داد: خوشبختانه این منطقه دارای 20 محله است که هر  محله قبل از اذان تا آخر شب برنامه‌های خود را در ایستگاه‌های مختلف برپا می‌کند.

وی در ارتباط با تاثیر برپایی ایستگاه‌های مختلف عنوان کرد: برگزاری این ایستگاه‌ها می‌تواند تاثیر خوبی برای شهروندان در راستای آموزش شهروندی و جنبه اطلاع‌رسانی و بالا بردن سطح فرهنگی داشته باشد.

این مسئول با اشاره به بازارچه این نمایشگاه اظهار داشت: بازارچه‌ای برای زنان سرپرست خانوار پیش‌بینی شده است که از امشب راه‌اندازی شده و این بانوان می‌توانند محصولات خود از جمله صنایع‌دستی و … را به معرض دید مردم گذاشته و حتی به فروش برسانند.

ماه رمضان ماه بهار قرآن

کتانباف در ارتباط با ایستگاه‌های قرآنی بیان کرد: ایستگاه‌های قرآنی نیز امسال در این نمایشگاه برپا شده است و کتابت قرآن کریم که پارسال در ایام ماه رمضان شروع شده بود امسال تمام می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه تاکید کرد: هدف از برپایی این ایستگاه‌ها آموزش است که هر شهروند نیازمند این آموزش است و برپایی این نمایشگاه‌ها سبب فرهنگ‌سازی در بین شهروندان می‌شود.

شهردار منطقه 20 با اشاره به حضور پرشور جوانان گفت: برپایی این نمایشگاه‌ها باعث می‌شود که جوانان و خانواده‌ها اوقات خودشان را پر کنند و در پی تفریحات ناسالم نباشند.

اطعام حداقل 450 نفر از ایتام، نیازمندان و زنان سرپرست خانوار در ماه رمضان

کتانباف با توجه به دیگر برنامه‌های شهرداری منطقه 20 در این ویژه برنامه یادآور شد: شهرداری منطقه 20 با شناسایی خیرین و دعوت آن‌ها ضیافت افطاری را ویژه ایتام و نیازمندان و زنان سرپرست خانواده با ظرفیت حداقل 450 نفر در فرهنگ‌سرای ولاء  از امشب تا پایان ماه مبارک رمضان برپا می‌کند.

شهردار منطقه 20 با اشاره به ایستگاه‌های این ویژه‌برنامه بیان کرد: ایستگاه‌های ویژه‌برنامه «ماه 20» نسبت به سال‌های گذشته کارشناسی و پربارتر شده است و امید است تا پایان این ویژه‌برنامه به همین گونه برپا شود.

کتانباف در پایان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی توسط سایت‌ها و روزنامه‌ها سبب می‌شود که این برنامه‌ها رونق بیشتری پیدا کند.

به گزارش فارس، ویژه‌برنامه «ماه 20» در شب‌های ماه مبارک رمضان در دو بخش نمایشگاه و برنامه‌های صحنه با حضور قاریان ممتاز قرآن کریم، کارشناسان مذهبی، ذاکران اهل بیت (ع) و هنرمندان برگزار و هر روز علاوه بر ارائه برنامه‌های ویژه در غرفه‌ها برنامه‌های متفاوت و متنوع به شهروندان منطقه 20 ارائه می‌شود.

ویژه‌برنامه «ماه 20» هر شب از ساعت 21 تا 24 به نشانی شهرری، میدان نماز، فرهنگ‌سرای ولاء برگزار می‏‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 33370505 تماس گیرند.

 

20بادردینشبشهرریماهمحوریتهمدلیپنجمین
نظرات (0)
Add Comment