پول نداشتيم مواد بخريم، سرقت مي‌كرديم

 پنج سارق شيشه‌يي در حالي از سوي ماموران پليس آگاهي شهرستان ري دستگير شدند كه بيش از 160 فقره سرقت از داخل خودرو و زورگيري در پرونده‌شان داشتند. اين در حالي است كه متهمان انگيزه‌شان از ارتكاب جرم را تهيه هزينه مواد مخدر دانستند.

به گزارش اعتماد، «سعيد»21 ساله، «اميرحسين» 18 ساله، «حميدرضا» 23 ساله، «كاظم»24 ساله و «اكرم» 35 ساله پنج متهم جواني هستند كه همگي داراي سابقه كيفري بوده و به مواد مخدر از نوع «شيشه» اعتياد دارند.

اوايل سال 89 بود كه مرد جواني به كلانتري 168 سيزده آبان ري رفت و به ماموران گفت: كه وسايل و لوازم شخصي‌اش از داخل خودرو به سرقت رفته است. ب

ا اعلام اين خبر ماموران به محل حادثه اعزام شدند. در بررسي از خودروي مالباخته مشخص شد در خودرو با شيئي مثل پيچ گوشتي باز شده و قفل در صندوق عقب هم شكسته شده است. ماموران پس از اطمينان از صحت و سقم ماجرا به دستور بازپرس شعبه دوم دادسراي ري پرونده‌يي با موضوع «سرقت داخل خودرو» تشكيل دادند و دستگيري سارقان را در دستور كار خود قرار دادند.

پس از مدتي دوباره مرد ديگري به كلانتري 168 مراجعه كرد و گفت: ساعت 10 شب از محل كارم در سيزده آبان قصد رفتن به خانه‌ام را داشتم. وقتي در خودرو‌يم را باز كردم متوجه شدم كه ضبط، كامپيوتر، جك و وسايل شخصي خودرو‌يم ربوده شده است. با توجه به اظهارات مالباختگان و تعدد شكات ماموران دستگيري سارقان را به صورت ويژه در دستور كار قرار دادند و سرانجام در ششمين روز از دي ماه سال گذشته زماني كه ماموران كلانتري 131 شهرري در حال گشت زني در يكي از مناطق ري بودند به خودروي پرايد مشكي رنگي با پنج سرنشين مشكوك شدند و پس از استعلام پلاك خودرو متوجه شدند كه پرايد سرقتي است. در همين حال آنها درصدد غافلگير كردن سرنشينان خودرو برآمدند و پس از تعقيب و گريز كوتاهي موفق شدند خودرو را متوقف و همه سرنشينان را دستگير كنند. پس از دستگيري متهمان، به پليس آگاهي ري منتقل شدند.

ماموران در تحقيقات از سوابق متهمان دريافتند كه يكي از آنها به نام «حميدرضا» چند فقره سابقه سرقت داشته و به همين اتهام مدتي در زندان بوده است. همچنين ماموران آگاهي در ادامه تحقيقات‌شان دريافتند كه «اكرم» يكي ديگر از متهمان، در پارك علي‌آباد دره باغ كارتن خواب بوده و معتاد به شيشه است.

«سعيد» متهم رديف اول اين پرونده در بازجويي‌هاي اوليه ماموران منكر هرگونه سرقتي شد اما با توجه به شواهد و قراين و سرقتي بودن خودرو ناچار لب به اعتراف گشود و به ماموران گفت: قبلا جوشكار بودم اما پس از مدتي بيكار شدم و چون به شيشه اعتياد داشتم و از پس هزينه‌هاي آن برنمي آمدم، به سراغ چند تن از دوستانم كه آنها هم بيكار و معتاد به شيشه بودند رفتم. با همدستي آنها اقدام به سرقت از داخل خودروها در مناطق مختلف شهرري كردم و بيشتر سرقت‌هايمان را با تاريكي شب و مناطق خلوت از جمله سيزده آبان در ري انجام مي‌داديم.

وي در ادامه اعترافاتش علاوه بر سرقت از داخل خودرو به چندين فقره زورگيري اشاره كرد و افزود: بعضي اوقات من به همراه حميدرضا و «اكرم» كه يكي از دوستان‌مان بود سوار خودرو مي‌شديم و در ميدان فرمانداري و ديلمان به عنوان مسافركش افراد را سوار مي‌كرديم و بعد از گذشت مدتي كوتاه از مسير اصلي خارج شده و با تهديد چاقو لوازم شخصي، پول، موبايل و هر وسيله‌يي كه مالباخته به همراه داشت سرقت كرده و او را به بيرون پرتاب مي‌كرديم.

در حال حاضر تحقيقات تكميلي درباره اين پرونده ادامه دارد و همه متهمان به دستور بازپرس حسيني رييس شعبه دوم دادسراي ري با قرار وثيقه 500 ميليون توماني روانه زندان رجايي شهر شده‌اند.

نظرات (0)
Add Comment