پیام شهردار باقرشهر به مناسبت روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر ؛ صبح امروز ؛ علیرضا ناصری پور شهردار باقرشهر به مناسبت روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی پیامی صادر کرد .

متن پیام به شرح زیر است :

20 مهرماه روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است که علت نامگذاری این روز از وجوه گوناگونی دارای اهمیت بوده لذا برماست تا با گرامیداشت این مناسبت بیش از پیش راهکارهای کاهش اثرات آسیب ها و بلایای طبیعی را مورد توجه قرار دهیم .

انسان‌ها باید همیشه برای حوادث طبیعی و غیرطبیعی از یک آمادگی لازم و ضروری برخوردار باشند و بلایای طبیعی مجموعه ای از حوادث زیان بار هستند که منشا انسانی ندارند و چون این حوادث معمولا غیر قابل پیش بینی بوده یا حداقل از قبل نمی توان آن را دقیقا پیش بینی کرد لذا باید برای جلوگیری از کاهش اثرات آن از هیچ تلاشی دریغ نکرد .

در ادامه آمده است ؛

شهرداری ها، هلال احمر و سازمان های ذیربط موظفند برنامه های خود را در رابطه با کاهش اثرات بلایای طبیعی تهیه و پس از آموزش و اطلاع رسانی مناسب آنان را اجرایی نمایند و از آنجایی که شرایط اقلیمی و جغرافیایی ایران همانند : قرارگیری آن روی کمربند زلزله ، ساخت وسازهای نامطلوب و بدون رعایت نکات ایمنی ، باعث آسیب پذیری ایران در برابر بلایای طبیعی شده است باید همگان همت کنند و در راستای کاهش اثرات بلایای طبیعی با تکیه بر مشاورین و مهندسین مرتبط قدم بردارند .

شهرها و شهروندان باید با شیوه های ارتقاء آمادگی از جمله : مانورهای مقابله با بحران در مقابل بلایای طبیعی و حوادث آشنا شده ، تا بتوانند در مقابل حوادث به خوبی عکس العمل داشته باشند .

 

 

باقرشهربالایای طبیعیشهردار
نظرات (0)
Add Comment