پیشرفت در اجرای طرح تفصیلی باقرشهر در عرصه ها و فضاهای اطراف شهر

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر ؛ یوسف نژاد در این باره گفت : در اجرای طرح تفضیلی باقرشهر در عرصه ها و فضاهای اطراف شهر پیشرفت چشمگیری داشته ایم .

وی در ادامه اظهار داشت : طرح تفصیلی باقرشهر پس از بررسیهای لازم و طراحی طی سال ۱۳۹۰ تصویب و به شهرداری باقرشهر ابلاغ گردید و از آن تاریخ به بعد اجرای کاربریهای مربوطه ، ضوابط و مقررات قانونی مصوب در دستور کار شهرداری باقرشهر و واحد فنی و شهرسازی به عنوان مجری اصلی طرح قرار گرفته است.

مسئول واحد فنی و شهرسازی شهرداری باقرشهر در خصوص هدف از اجرای این طرح تصریح کرد : از مهمترین اهداف طرح تفصیلی باقرشهر توسعه افقی شهر و تأمین خدمات عمومی وسرانه های شهری می باشد.

یوسف نژاد در ادامه افزود : در این راستا واحد فنی و شهرسازی از سال ۱۳۹۲ تاکنون با هماهنگی سایر واحدهای ذیربط شهرداری نسبت به تشکیل پرونده های ساختمانی املاک بزرگ اطراف شهر اقدام نموده و از طریق کمیسیون داخلی شهرداری توافقات لازم با مالکین مربوطه انجام داده است .

وی یادآور شد : پس از صدور مصوبات لازم توسط شورای اسلامی محترم باقرشهر و کمیسیون ماده ۵ استان تهران مجموعاً حدود ۸۵۰۰۰ متر مربع زمین با کاربری مسکونی و ۴۶۰۰ متر مربع تجاری در قطعات ۳۰۰ متر مربعی جهت تأمین سرانه های مسکونی و اسکان جمعیت حاصل از رشد طبیعی نفوس ، تفکیک و آماده احداث بنا به بافت شهر اضافه گردیده است.

مسئول واحد فنی و شهرسازی شهرداری باقرشهر اظهار داشت : در اثر اجرای ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها و تبصره سه اصلاحی آن ، معابر موجود تعریض و با احداث معابر پیشنهادی طرح تفصیلی حدود ۲۵۰۰۰ متر مربع دیگر به سطح معابر باقرشهر اضافه گردیده است.

یوسف نژاد با اعلام اینکه سرانه فضاهای خدماتی باقرشهر افزایش یافته است ، گفت : طبق ماده قانونی مذکور حدود ۷۱۰۰۰ متر مربع عرصه به عنوان سرانه های عمومی شامل فضای سبز ، آموزشی ، بهداشتی و درمانی ، پارکینگ عمومی طی قطعات تفکیکی و … به فضاهای خدماتی شهر اضافه گردیده است .

باقرشهرساخت و سازشهرداری
نظرات (0)
Add Comment